Politická orientace juvenilní tvorby autorů ortenovsko-bednářovské generace
Political orientation in the juvenile production of the Orten-Bednář generation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69396Identifikátory
SIS: 152520
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wiendl, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ortenovsko-bednářovská generace, Mladá kultura, juvenilie, studentský časopis, vývoj, bibliografieKlíčová slova (anglicky)
Orten-Bednář generation, Mladá kultura, juvenile production, students' magazine, development, bibliographyPřítomná práce se bude zabývat juvenilní tvorbou autorů tzv. ortenovsko- bednářovské generace, kterou se někteří z jejích příslušníků představili na stránkách časopisu Mladá kultura. Půjde nám současně o představení Mladé kultury jakožto vyhraněného studentského časopisu, do něhož jádro pozdější ortenovsko- bednářovské generace (Kamil Bednář, Jiří Orten, Josef Lederer, Ivan Blatný) pravidelně přispívalo, o postihnutí vývoje časopisu a analýzu jeho beletristických a publicistických příspěvků. V další části se pak práce bude snažit zachytit proměnu ve verších těchto autorů, sledovat proces postupného odideologizování jejich poezie na příkladech jejich básní z Mladé kultury a Jarního almanachu básnického 1940, který chápeme jako první výraznější pokus mladých básníků o kolektivní vystoupení akcentující sjednocenost generace. Práce ve své příloze přináší také anotovanou bibliografii Mladé kultury, doplněnou autorským a předmětovým rejstříkem.
This bachelor thesis deals with Orten-Bednář generation and the juvenile production of its authors in the students' magazine named Mladá kultura. The main focus of the thesis is on the description of Mladá kultura as a profiled students' magazine, to which the core part of the future Orten-Bednář generation (Kamil Bednář, Jiří Daniel, Jiří Orten, Josef Lederer, Ivan Blatný) contributed. Then the thesis focuses on the description of single volumes of Mladá kultura to depict the development and analyse the magazine's belletristic and journalistic contributions. In the subsequent part the thesis tries to depict the transfiguration and disposal of ideology of the authors' poems portrayed on the examples of single authors' poems from Mladá kultura and Jarní almanach básnický 1940, which we consider the first collective attempt of this generation. The annotated bibliography with the author and subject indexes are included in the thesis.