Atribuce a vnímaná osobní účinnost u dětí mladšího a staršího školního věku
Attribution and self-efficacy of younger and older school children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69222Identifiers
Study Information System: 136301
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Horáková Hoskovcová, Simona
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
15. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věkKeywords (English)
self-efficacy, attribution, younger school age, older school ageBakalářská práce obsahuje literárně přehledovou část a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá motivací v pedagogickém procesu a vývojovými obdobími, na něž je práce zaměřena. Těžiště pozornosti spočívá ve konceptech vnímané osobní účinnosti a v atribucí. Jsou zde vysvětleny nejdůležitější teorie a pojmy vztahující se k oběma konceptům, dále jejich vývoj v dětství a vztah ke školní práci. V empirické části jsou popsány způsoby jejich měření u dětí a tato část práce se věnuje souvislostem vnímané osobní účinnosti a atribucí, které jsou také tématem návrhu výzkumu. Klíčová slova vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věk
The bachelor's thesis consists of scientific literature compilation and research design. At first, the theoretical part concerns motivation in educational process and the developmental periods the thesis is focussed on. Most attention is paid to concepts of perceived self-efficacy and attributions. The most important theories and terms related to both concepts are explained, followed by their development in childhood and connection to school work. In the empirical part, there are described ways of measurement are mentioned a this part devotes to relationship between self-efficacy and attribution, which is the topic of research design. Klíčová slova self-efficacy, attribution, younger school age, older school age