Komunikace města Mikulov v letech 2012-2013
Communication of the town Mikulov in years 2012-2013
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68804Identifiers
Study Information System: 138869
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Strielkowski, Wadim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Mikulov, marketing, cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, historie, kultura, propagace, komunikaceKeywords (English)
Mikulov, marketing, tourism, tourism destination, history, culture, promotion, communicationPředmětem této bakalářské práce na téma Komunikace města Mikulov v letech 2012 - 2013 je deskripce a analýza komunikačních aktivit města Mikulov v oblasti cestovního ruchu. Práce analyzuje aktivity města v rámci komunikačního mixu, informačních center, prezentace na veletrzích a spolupráce s partnerskými městy. Zaměřuje pozornost na vinařskou, aktivní a kulturní turistiku, která představuje potenciál pro růst cestovního ruchu v budoucnu. V závěru definuje práce pomocí SWOT analýzy silné a slabé stránky komunikace města a předkládá návrh na zlepšení komunikačních aktivit do budoucna.
The subject of this bachelor thesis on the topic of Communication of the town Mikulov in years 2012 - 2013 is description and analysis of communication activities of the town Mikulov in tourism. The thesis analyzes activities of the city within the communication mix, information centers, presentation at tourism fairs and cooperation with twinned cities. It focuses on wine, active and culture tourism, which is potential for a growth of tourism in the future. At the conclusion the thesis defines by using SWOT analysis strengths and weaknesses of the communication and submits a proposal how to improve communication activities in the future.