Vyhodnocení komunikačních kanálů při oslovování veřejnosti v plánování měst
Evaluation of strategic planning by addressing public in forum planning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68686Identifikátory
SIS: 151781
Kolekce
- Kvalifikační práce [17999]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupová, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Urbanismus, vládnutí, strategické plánování, komunikace, participace, občanská angažovanost, médiaKlíčová slova (anglicky)
Urbanism, governance, strategic planning, communication, participation, civic engagement, mediaPráce se zabývá komunikací rozvojových dokumentů obcí v České republice. Na komunikaci je pohlíženo z pozice autorů mediálních sdělení. Autor nejprve dokládá důležitost stupně informovanosti jako podmínky pro zapojení občanů do tvorby veřejných politik a zasazuje téma participace do konceptu governance. Na základě mediální analýzy dat z let 1996 až 2014 a pěti hlavních kritérií, ze kterých vychází pro další interpretaci dat v souvislosti s rozvojovými plány měst a obcí, identifikuje hlavní trendy v komunikaci tématu v médiích. Hlavní otázkou pro tuto práci je: Jaké jsou dosavadní zkušenosti s komunikací rozvojových dokumentů obcí a měst v České republice v médiích? Tato otázka evokuje další podotázky, které v rámci mediální analýzy bude nutné zodpovědět. Jak se nazývají rozvojové plány v médiích? Jak jsou vysvětlovány veřejnosti? Jaké další techniky vysvětlení komplexního procesu plánování můžeme zapojit? Autor se věnuje posledním publikacím Světové banky, která v tomto smyslu vydává nejrůznější materiály a sdílí zkušenosti s participací z celého světa. Tyto metody autor předkládá k dalšímu výzkumu v oblasti participačních metod.
This thesis focuses on communication of strategic planning of municipalities in the Czech Republic. Communication is viewed from the position of the authors of media messages. The author demonstrates firstly the importance of the level of information awareness as a prerequisite for citizens' participation in formulating public policies and places the issue of participation in the concept of governance. On the basis of media analysis the data from 1996 to 2014 and five main criteria, from which relies for further data interpretation in connection with the strategic plans of cities and municipalities, author identifies major trends in communicating the topic in the media. The main question for this thesis is: What is the experience with communication of strategic plans of municipalities and cities of the Czech Republic in the media? This question evokes another sub- questions, which in the context of media analysis will need to be answered. How are the strategic plans called in the media? How are they explained to the public? What other techniques of explanation of complex planning process can we engage? The author focuses on recent publications by the World Bank and shares experience with participation from around the World. These methods author presents to further research in the field of...