Show simple item record

Cooperation of Community Centers and Schools Upon Realizing a Community Project
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorKoblasová, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-27T02:08:34Z
dc.date.available2017-05-27T02:08:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67129
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce komunitního centra a školy při realizaci komunitního projektu, a to z hlediska vzdělávacího, společenského i legislativního. Cílem této práce je ukázat na příkladu konkrétního realizovaného projektu oblasti, ve kterých se uskutečňuje potenciál komunitního vzdělávání, a popsat možnosti spolupráce školy a komunitního centra. Práce hledá odpovědi na otázky, jaké jsou předpoklady pro úspěšnou realizaci projektů, jak podporovat motivaci jednotlivých spolupracujících subjektů a jak lze touto cestou procesy komunitního vzdělávání podpořit. Dílčím cílem je pak definování některých základních pojmů a jejich uspořádání do logického rámce. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy, týkající se tématu komunitní práce, komunitních škol, center a komunitního vzdělávání. Pojmy jsou definovány na základě odborné literatury od různých autorů, kteří se tímto tématem dlouhodobě zabývají. To umožňuje komplexnější náhled do problematiky a zároveň je tím předurčen výklad pojmů v kontextu s tématem této bakalářské práce. Tato část mapuje také velmi stručně historii komunitní práce a komunitního vzdělávání u nás, zejména tedy historii polistopadovou, jejich současnou podobu a možný, dosud nevyužitý potenciál. V praktické části práce je...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the possibilities and forms of mutual co-operation of a community center and a school in the implementation of the community project in educational, social and legislative terms. The aim of this work is to show an example of a specific project implemented areas in which it is pursued potential of community education, and to describe the possibility of cooperation between a school and a community center. The work seeks the answers the question - what are the prerequisites for successful implementation of projects to support the motivation of individual cooperating entities and how this process of community education can be supported this way. The operational goal is defined by some basic concepts and organizes them into a logical framework. The theoretical part describes the basic concepts related to the topic of community work, community schools, centers, and community education. The terms are defined on the basis of literature by various authors who deal with this issue in the long term. This allows complex insight into this question and it is thus destined interpretation of the concepts in the context of topic of this thesis. This section also maps very brief history of community work and community education in our country, especially the history of post-Communist era, its...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunitní učenícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectkomunitní školycs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectparticipacecs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.subjectprojektové vyučovánícs_CZ
dc.subjectlokalitacs_CZ
dc.subjectcommunity learningen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcommunity schoolsen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectproject-based instructionen_US
dc.subjectlocalityen_US
dc.titleSpolupráce komunitního centra a škol při realizaci komunitního projektucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124797
dc.title.translatedCooperation of Community Centers and Schools Upon Realizing a Community Projecten_US
dc.contributor.refereeBurešová, Karolína
dc.identifier.aleph001784070
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce komunitního centra a školy při realizaci komunitního projektu, a to z hlediska vzdělávacího, společenského i legislativního. Cílem této práce je ukázat na příkladu konkrétního realizovaného projektu oblasti, ve kterých se uskutečňuje potenciál komunitního vzdělávání, a popsat možnosti spolupráce školy a komunitního centra. Práce hledá odpovědi na otázky, jaké jsou předpoklady pro úspěšnou realizaci projektů, jak podporovat motivaci jednotlivých spolupracujících subjektů a jak lze touto cestou procesy komunitního vzdělávání podpořit. Dílčím cílem je pak definování některých základních pojmů a jejich uspořádání do logického rámce. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy, týkající se tématu komunitní práce, komunitních škol, center a komunitního vzdělávání. Pojmy jsou definovány na základě odborné literatury od různých autorů, kteří se tímto tématem dlouhodobě zabývají. To umožňuje komplexnější náhled do problematiky a zároveň je tím předurčen výklad pojmů v kontextu s tématem této bakalářské práce. Tato část mapuje také velmi stručně historii komunitní práce a komunitního vzdělávání u nás, zejména tedy historii polistopadovou, jejich současnou podobu a možný, dosud nevyužitý potenciál. V praktické části práce je...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the possibilities and forms of mutual co-operation of a community center and a school in the implementation of the community project in educational, social and legislative terms. The aim of this work is to show an example of a specific project implemented areas in which it is pursued potential of community education, and to describe the possibility of cooperation between a school and a community center. The work seeks the answers the question - what are the prerequisites for successful implementation of projects to support the motivation of individual cooperating entities and how this process of community education can be supported this way. The operational goal is defined by some basic concepts and organizes them into a logical framework. The theoretical part describes the basic concepts related to the topic of community work, community schools, centers, and community education. The terms are defined on the basis of literature by various authors who deal with this issue in the long term. This allows complex insight into this question and it is thus destined interpretation of the concepts in the context of topic of this thesis. This section also maps very brief history of community work and community education in our country, especially the history of post-Communist era, its...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV