Spolupráce komunitního centra a škol při realizaci komunitního projektu
Cooperation of Community Centers and Schools Upon Realizing a Community Project
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67129Identifikátory
SIS: 124797
Katalog UK: 990017840700106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Burešová, Karolína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunitní učení, vzdělávání, komunitní školy, spolupráce, participace, projekt, projektové vyučování, lokalitaKlíčová slova (anglicky)
community learning, education, community schools, cooperation, participation, project, project-based instruction, localityBakalářská práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce komunitního centra a školy při realizaci komunitního projektu, a to z hlediska vzdělávacího, společenského i legislativního. Cílem této práce je ukázat na příkladu konkrétního realizovaného projektu oblasti, ve kterých se uskutečňuje potenciál komunitního vzdělávání, a popsat možnosti spolupráce školy a komunitního centra. Práce hledá odpovědi na otázky, jaké jsou předpoklady pro úspěšnou realizaci projektů, jak podporovat motivaci jednotlivých spolupracujících subjektů a jak lze touto cestou procesy komunitního vzdělávání podpořit. Dílčím cílem je pak definování některých základních pojmů a jejich uspořádání do logického rámce. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy, týkající se tématu komunitní práce, komunitních škol, center a komunitního vzdělávání. Pojmy jsou definovány na základě odborné literatury od různých autorů, kteří se tímto tématem dlouhodobě zabývají. To umožňuje komplexnější náhled do problematiky a zároveň je tím předurčen výklad pojmů v kontextu s tématem této bakalářské práce. Tato část mapuje také velmi stručně historii komunitní práce a komunitního vzdělávání u nás, zejména tedy historii polistopadovou, jejich současnou podobu a možný, dosud nevyužitý potenciál. V praktické části práce je...
The thesis deals with the possibilities and forms of mutual co-operation of a community center and a school in the implementation of the community project in educational, social and legislative terms. The aim of this work is to show an example of a specific project implemented areas in which it is pursued potential of community education, and to describe the possibility of cooperation between a school and a community center. The work seeks the answers the question - what are the prerequisites for successful implementation of projects to support the motivation of individual cooperating entities and how this process of community education can be supported this way. The operational goal is defined by some basic concepts and organizes them into a logical framework. The theoretical part describes the basic concepts related to the topic of community work, community schools, centers, and community education. The terms are defined on the basis of literature by various authors who deal with this issue in the long term. This allows complex insight into this question and it is thus destined interpretation of the concepts in the context of topic of this thesis. This section also maps very brief history of community work and community education in our country, especially the history of post-Communist era, its...
