dc.contributor.advisor | Gabrielová, Jarmila | |
dc.creator | Myslivcová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T21:04:58Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T21:04:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65615 | |
dc.description.abstract | Předkládaná práce se věnuje koncertním ouverturám Příroda, život a láska op. 91-93 Antonína Dvořáka. Po shrnutí stavu bádání v literatuře a zmapování notových i nenotových pramenů je pohlédnuto na ouverturu, a především koncertní ouverturu, jako hudební druh, dále také na ouverturu u Antonína Dvořáka. Nedílnou součástí práce je shrnutí okolností vzniku pojednávaných děl, a tak i jejich zasazení do kontextu skladatelovy tvorby. Těžiště práce však spočívá v hudebně-analytickém pohledu na každou ze tří ouvertur (V přírodě op. 91 (B 168), Karneval op. 92 (B 169), Othello op. 93 (B 174)), kde je zároveň přihlédnuto k dosavadním hudebním analýzám těchto kusů, a také k jejich genezi sledované v pramenech. Klíčová slova Antonín Dvořák, koncertní ouvertura, hudební analýza | cs_CZ |
dc.description.abstract | The submitted thesis deals with Antonín Dvořák's trilogy of concert overtures Nature, Life and Love, Op. 91-93. After summarising the current state of research in existing literature followed by the overview of music and non-musical sources, the overture - and mainly concert overture - is depicted as a music genre and Antonín Dvořák's overtures are presented in general. Integral element of the thesis is a summarization of circumstances of the given works' origin and thus also putting them into the context of composer's oeuvre. However the focus of the thesis lies in a musical-analytical insight into each of the three overtures (In Nature's Realm, Op. 91 [B 168], Carnival, Op. 92 [B 169], Othello, Op. 93 [B 174]), where the author also takes their existing analyses into account and pays attention to their genesis according to the sources. Key words Antonín Dvořák, Concert ouverture | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Antonín Dvořák | cs_CZ |
dc.subject | koncertní ouvertury | cs_CZ |
dc.subject | hudební analýza | cs_CZ |
dc.subject | Antonín Dvořák | en_US |
dc.subject | concert ouverture | en_US |
dc.title | Koncertní ouvertury Příroda, Život a Láska op. 91-93 Antonína Dvořáka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-08 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 138400 | |
dc.title.translated | Concert Overtures Nature, Life, and Love op. 91-93 by Antonín Dvořák | en_US |
dc.contributor.referee | Ottlová, Marta | |
dc.identifier.aleph | 001851397 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce se věnuje koncertním ouverturám Příroda, život a láska op. 91-93 Antonína Dvořáka. Po shrnutí stavu bádání v literatuře a zmapování notových i nenotových pramenů je pohlédnuto na ouverturu, a především koncertní ouverturu, jako hudební druh, dále také na ouverturu u Antonína Dvořáka. Nedílnou součástí práce je shrnutí okolností vzniku pojednávaných děl, a tak i jejich zasazení do kontextu skladatelovy tvorby. Těžiště práce však spočívá v hudebně-analytickém pohledu na každou ze tří ouvertur (V přírodě op. 91 (B 168), Karneval op. 92 (B 169), Othello op. 93 (B 174)), kde je zároveň přihlédnuto k dosavadním hudebním analýzám těchto kusů, a také k jejich genezi sledované v pramenech. Klíčová slova Antonín Dvořák, koncertní ouvertura, hudební analýza | cs_CZ |
uk.abstract.en | The submitted thesis deals with Antonín Dvořák's trilogy of concert overtures Nature, Life and Love, Op. 91-93. After summarising the current state of research in existing literature followed by the overview of music and non-musical sources, the overture - and mainly concert overture - is depicted as a music genre and Antonín Dvořák's overtures are presented in general. Integral element of the thesis is a summarization of circumstances of the given works' origin and thus also putting them into the context of composer's oeuvre. However the focus of the thesis lies in a musical-analytical insight into each of the three overtures (In Nature's Realm, Op. 91 [B 168], Carnival, Op. 92 [B 169], Othello, Op. 93 [B 174]), where the author also takes their existing analyses into account and pays attention to their genesis according to the sources. Key words Antonín Dvořák, Concert ouverture | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018513970106986 | |