Výuka první pomoci a její efektivita - kvantitativní výzkum
First Aid Education and Effectivity - Quantitative Research
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63013Identifikátory
SIS: 115887
Kolekce
- Kvalifikační práce [20088]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tauchen, Zuzana
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
3. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce se zabývá problematikou První pomoci. Hlavním cílem této práce je: Porovnat úroveň znalostí studentů před a po absolvování vysokoškolského kurzu "První pomoc ve škole" na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, a tím zhodnotit efektivitu výuky tohoto cyklu. Hlavní cíl vyvolá řadu dílčích cílů, na které je potřeba hledat odpověď: 1. Je první pomoc v odborné literatuře jednotě definována? 2. Jak je začleněna výuka první pomoci do kurikula a mimoškolního vzdělávacího systému? 3. Které kroky je potřeba učinit k realizaci kvantitativního výzkumu? 4. Jakým způsobem je možné zpracovat sebraná data v kvantitativním výzkumu? 5. Která témata jsou pro studenty problematická ve výuce "První pomoci ve škole" na základě provedeného výzkumu? Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvod - tedy první kapitola, shrnuje, o čem práce pojednává. Druhá kapitola se zabývá definicí první pomoci, výukou první pomoci na školách a obecně výzkumu v této oblasti. Třetí kapitola se věnuje realizaci kvantitativního výzkumu a definicí hypotéz. Čtvrtá kapitola shrnuje výsledky získané na základě výzkumu. Poslední kapitola - pátá, je zaměřená na diskuzi. Jsou zde diskutovány jednotlivé hypotézy, které byly pro výzkum stanoveny. Výsledky jsou srovnány se zahraniční literaturou. Klíčová slova: První pomoc, kurikulum,...
The present thesis deals with the First Aid. It is aimed at comparing the knowledge of this subject before and after completion of the course called "First Aid in Schools" lectured at the Charles University, Faculty of Science, and thereby to evaluate efficiency of this cycle. The main goal raises a number of questions to be answered: 1. Is the First Aid defined unequivocally in relevant professional texts? 2. How the First Aid is taught in schools and in other institutions? 3. What steps have to be taken in order to implement quantitative research? 4. How the data collected in a quantitative research are to be processed? 5. Which topics pose problems in teaching the "First Aid in Schools" in terms of the research results? The present thesis is divided into five chapters. The first, Introductory chapter summarizes content of the work. The second chapter covers definition of the First Aid, teaching the First Aid in Schools and methodology of research carried out in this field. The third chapter deals with implementation of quantitative results and with definition of hypotheses. The fourth chapter summarizes the results based on quantitative research. The last - fifth chapter is devoted to discussion. The individual hypotheses chosen for the research are discussed. The conclusions are compared with...