Vliv kurzu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina na jeho absolventy
Influence of Feuerstein Instrumental Enrichment training to it's graduates
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61710Identifikátory
SIS: 129915
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klusák, Miroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Reuven Feuerstein, instrumentální obohacování, teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti, zkušenost zprostředkovaného učení, deficit kognitivních funkcí, přemostěníKlíčová slova (anglicky)
Reuven Feuerstein, Instrumental Enrichment, Theory of Structural Cognitive Modifiability, Mediated Learning Experience, deficit of cognitive funktions, bridgingBakalářská práce se zabývá působením kurzu Feuersteinova instrumentálního obohacování na jeho absolventy. V první části představuji autora metody a jeho přístup k vývoji kognitivních funkcí. Dále přibližuji teoretické základy metody instrumentálního obohacování. Podrobněji se zabývám především teorií strukturní kognitivní modifikovatelnosti a zkušenosti zprostředkovaného učení. V závěru první části detailně popisuji průběh kurzu Feuersteinova instrumentálního obohacování. Ve druhé části představuji vlastní výzkum, jehož cílem je popsat, jak absolventi používají metodu a zda u nich vlivem kurzu došlo k osobní proměně a ke změně ve způsobu práce. V diskuzi porovnávám výsledky výzkumu s výzkumy Ludmily Májové (Májová, 2011) a Nigela Blagga (Blagg, 1991).
The bachelor thesis deals with the influence of the Feuerstein Instrumental Enrichment training to it's graduates. The first part represents the creator of the method and his approach to the development of cognitive functions. Further on the theoretical background of the Instrumental Enrichment. I deal primarily with theorie of structural cognitive modifiability and mediated learning experience. At the end of the first part I describe in detail the progress of the Instrumental Enrichment training. In the second part I present my own research, which aims to describe how to use the method of graduates and whether they transformated personally influenced by the course and a change in the way they work. In the discussion I compare the results with research of Ludmila Májová (Májová, 2011) and Nigel Blagg (Blagg, 1991).