Problematika vztahu rodiny a mateřské školy
Issue of relationship between family and kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56242Identifikátory
SIS: 119374
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vztah, rodina, mateřská škola, komunikace, interakce, spolupráce, konfliktKlíčová slova (anglicky)
relationship, family, nursery schools, communication, interaction, cooperation, conflictDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři komunikace musí usilovat o co nejkvalitnější spolupráci, jelikož jen v takovém případě mohou dosahovat společného cíle, kterým je bezproblémový vývoj a celkový rozvoj dětské osobnosti. Teoretická část vymezuje pojem komunikace. Rozebírá současnou rodinu a mateřskou školu jako instituci a zabývá se vztahy mezi nimi. Zmiňuje také konflikt a některé druhy bariér, které mohou vést k obtížím v interakci. Praktická část, výzkum prostřednictvím dotazníků, je zaměřen na pedagogy a rodiče. Výsledkem je jejich subjektivní hodnocení vzájemné komunikace.
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the communication both actors must strive for the best possible cooperation, since only in this case they can reach their common goal, which is the smooth development and overall development of the child's personality. The theoretical part defines the concept of communication. It analyzes current family and nursery schools as an institution and deals with the relations between them. It also mentions the conflict and some types of barriers that can lead to difficulties in the interaction. The practical part is based on research done through questionnaires which was aimed to teachers and parents. The result presents their subjective evaluation of communication.