Show simple item record

Issue of relationship between family and kindergarten
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorFryštacká, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-16T10:28:20Z
dc.date.available2017-05-16T10:28:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56242
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři komunikace musí usilovat o co nejkvalitnější spolupráci, jelikož jen v takovém případě mohou dosahovat společného cíle, kterým je bezproblémový vývoj a celkový rozvoj dětské osobnosti. Teoretická část vymezuje pojem komunikace. Rozebírá současnou rodinu a mateřskou školu jako instituci a zabývá se vztahy mezi nimi. Zmiňuje také konflikt a některé druhy bariér, které mohou vést k obtížím v interakci. Praktická část, výzkum prostřednictvím dotazníků, je zaměřen na pedagogy a rodiče. Výsledkem je jejich subjektivní hodnocení vzájemné komunikace.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the communication both actors must strive for the best possible cooperation, since only in this case they can reach their common goal, which is the smooth development and overall development of the child's personality. The theoretical part defines the concept of communication. It analyzes current family and nursery schools as an institution and deals with the relations between them. It also mentions the conflict and some types of barriers that can lead to difficulties in the interaction. The practical part is based on research done through questionnaires which was aimed to teachers and parents. The result presents their subjective evaluation of communication.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectrelationshipen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectnursery schoolsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.titleProblematika vztahu rodiny a mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119374
dc.title.translatedIssue of relationship between family and kindergartenen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001623100
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři komunikace musí usilovat o co nejkvalitnější spolupráci, jelikož jen v takovém případě mohou dosahovat společného cíle, kterým je bezproblémový vývoj a celkový rozvoj dětské osobnosti. Teoretická část vymezuje pojem komunikace. Rozebírá současnou rodinu a mateřskou školu jako instituci a zabývá se vztahy mezi nimi. Zmiňuje také konflikt a některé druhy bariér, které mohou vést k obtížím v interakci. Praktická část, výzkum prostřednictvím dotazníků, je zaměřen na pedagogy a rodiče. Výsledkem je jejich subjektivní hodnocení vzájemné komunikace.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the communication both actors must strive for the best possible cooperation, since only in this case they can reach their common goal, which is the smooth development and overall development of the child's personality. The theoretical part defines the concept of communication. It analyzes current family and nursery schools as an institution and deals with the relations between them. It also mentions the conflict and some types of barriers that can lead to difficulties in the interaction. The practical part is based on research done through questionnaires which was aimed to teachers and parents. The result presents their subjective evaluation of communication.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV