Marketing veřejných knihoven v Plzeňském a Karlovarském kraji: aktuální stav a nové příležitosti
Marketing of public libraries in Pilsner and Carlsbad region : current state and new opportunities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52042Identifiers
Study Information System: 107403
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Dombrovská, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
16. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, veřejná knihovna, uživatel, produkt, služba, propagace, sociální síťKeywords (English)
marketing, public library, user, product, service, promotion, social networkDiplomová práce "Marketing veřejných knihoven v Plzeňském a Karlovarském kraji: aktuální stav a nové příležitosti" pojednává o aktuálních marketingových aktivitách čtyř vybraných knihoven z uvedených krajů. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky z oblasti marketingu a také jsou zde popsány důležité marketingové pojmy, které jsou dále použity v praktické části. Ve druhé části dochází k aplikaci teoretických poznatků přímo do prostředí čtyř vybraných knihoven, k analýze jejich současného stavu včetně posouzení slabých a silných stránek pomocí analýzy SWOT. V závěru dochází ke zhodnocení aktuálních stavů vybraných knihoven a informací získaných od jejich zástupců, na jejichž základě jsou doporučeny nové marketingové příležitosti do budoucna.
Diploma thesis "Marketing of public libraries in Pilsen and Carlsbad region: current state and new opportunities" is dealing with actual marketing activities of four selected libraries from the mentioned area. Diploma thesis is divided into the two main parts - theoretical and practical part. In the first part, the theoretical knowledge of marketing is gathered and summarized. Furthermore, important marketing terms that are used in the following part of the thesis are described here. In the second part, the application of theoretical findings is made straight into the environment of four chosen libraries. Moreover, the current state is analyzed and the recognition of the strengths and weaknesses by means of SWOT analysis is performed. In conclusion, the evaluation of the recent situation of selected libraries and of the information gathered from their representatives is made and finally, recommendations regarding new marketing opportunities for the future are stated.