Show simple item record

Marketing of public libraries in Pilsner and Carlsbad region : current state and new opportunities
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorKoryčanová, Lenka
dc.date.accessioned2020-08-19T14:17:02Z
dc.date.available2020-08-19T14:17:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52042
dc.description.abstractDiploma thesis "Marketing of public libraries in Pilsen and Carlsbad region: current state and new opportunities" is dealing with actual marketing activities of four selected libraries from the mentioned area. Diploma thesis is divided into the two main parts - theoretical and practical part. In the first part, the theoretical knowledge of marketing is gathered and summarized. Furthermore, important marketing terms that are used in the following part of the thesis are described here. In the second part, the application of theoretical findings is made straight into the environment of four chosen libraries. Moreover, the current state is analyzed and the recognition of the strengths and weaknesses by means of SWOT analysis is performed. In conclusion, the evaluation of the recent situation of selected libraries and of the information gathered from their representatives is made and finally, recommendations regarding new marketing opportunities for the future are stated.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Marketing veřejných knihoven v Plzeňském a Karlovarském kraji: aktuální stav a nové příležitosti" pojednává o aktuálních marketingových aktivitách čtyř vybraných knihoven z uvedených krajů. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky z oblasti marketingu a také jsou zde popsány důležité marketingové pojmy, které jsou dále použity v praktické části. Ve druhé části dochází k aplikaci teoretických poznatků přímo do prostředí čtyř vybraných knihoven, k analýze jejich současného stavu včetně posouzení slabých a silných stránek pomocí analýzy SWOT. V závěru dochází ke zhodnocení aktuálních stavů vybraných knihoven a informací získaných od jejich zástupců, na jejichž základě jsou doporučeny nové marketingové příležitosti do budoucna.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectveřejná knihovnacs_CZ
dc.subjectuživatelcs_CZ
dc.subjectproduktcs_CZ
dc.subjectslužbacs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectpublic libraryen_US
dc.subjectuseren_US
dc.subjectproducten_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.titleMarketing veřejných knihoven v Plzeňském a Karlovarském kraji: aktuální stav a nové příležitostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107403
dc.title.translatedMarketing of public libraries in Pilsner and Carlsbad region : current state and new opportunitiesen_US
dc.contributor.refereeDombrovská, Michaela
dc.identifier.aleph001625190
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Marketing veřejných knihoven v Plzeňském a Karlovarském kraji: aktuální stav a nové příležitosti" pojednává o aktuálních marketingových aktivitách čtyř vybraných knihoven z uvedených krajů. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky z oblasti marketingu a také jsou zde popsány důležité marketingové pojmy, které jsou dále použity v praktické části. Ve druhé části dochází k aplikaci teoretických poznatků přímo do prostředí čtyř vybraných knihoven, k analýze jejich současného stavu včetně posouzení slabých a silných stránek pomocí analýzy SWOT. V závěru dochází ke zhodnocení aktuálních stavů vybraných knihoven a informací získaných od jejich zástupců, na jejichž základě jsou doporučeny nové marketingové příležitosti do budoucna.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Marketing of public libraries in Pilsen and Carlsbad region: current state and new opportunities" is dealing with actual marketing activities of four selected libraries from the mentioned area. Diploma thesis is divided into the two main parts - theoretical and practical part. In the first part, the theoretical knowledge of marketing is gathered and summarized. Furthermore, important marketing terms that are used in the following part of the thesis are described here. In the second part, the application of theoretical findings is made straight into the environment of four chosen libraries. Moreover, the current state is analyzed and the recognition of the strengths and weaknesses by means of SWOT analysis is performed. In conclusion, the evaluation of the recent situation of selected libraries and of the information gathered from their representatives is made and finally, recommendations regarding new marketing opportunities for the future are stated.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016251900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV