Využití techniky "360 stupňů zpětné vazby" k evaluaci kompetencí učitelů
Use of technics "360 degree feed back" for evaluation teacher 's competences
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49514Identifikátory
SIS: 96724
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
360°zpětná vazba, evaluace kompetencí učitelů, kompetence učiteleKlíčová slova (anglicky)
360°feed back, evaluation teacher's competences, teacher's competencesKlíčová slova: 360řzpětná vazba, evaluace kompetencí učitelů, kompetence učitele Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstrakt: Téma diplomové práce se orientuje na problematiku hodnocení kompetencí učitelů a ověřuje možnost použít metodu 360řzpětné vazby k tomu to hodnocení. Je zde popsaná metoda 360řzpětné vazby jako předmět výzkumu. Výzkumnými metodami použitými k ověření použitelnosti 360řzpětné vazby jsou dotazníky a rozhovory. Práce se zaměřuje na kompetence učitele 2. stupně základní školy. Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.
Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.