Škola jako úspěšná firma
School as a Successful Company
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46699Identifikátory
SIS: 90999
Katalog UK: 990014406740106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gillernová, Ilona
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vztah podřízený - nadřízený, pedagog, škola, motivace, mezilidské vztahy, důvěra, informovanost, profesní osobnostní charakteristikyKlíčová slova (anglicky)
relationship subordinate - supervisor, teacher, school, motivation, interpersonal relationships, trust, awareness, professional personality characteristicsTato práce se věnuje prostředí základní školy z pohledu psychologie práce a organizace a zaměřuje se na vztah vedoucího pracovníka školy a pedagogů. Ústředním tématem se stává motivace pedagogů, jejich mezilidské vztahy, důvěra a informovanost. Teoretická část nejprve přibližuje téma vedení lidí a školský management a dále se věnuje zmiňovaným tématům. Zabývá se teorií motivace a rozborem konkrétních motivů pracovníků, pracovní skupinou pedagogů a vzájemnými vztahy na pracovišti, důvěrou a chováním, které podporuje vznik důvěryhodného vztahu, komunikací a poradou, jako nástrojem posílení informovanosti podřízených. Cílem empirické části je identifikovat možné souvislosti mezi profesními osobnostními charakteristikami vedoucího pracovníka a vnímáním pedagogů pracovního prostředí a procesů na škole.
This work is dedicated to the psychology of work and organization in the elementary school environment and is focused on the relationships of the management of a school with its teachers. The motivation of teachers, the interpersonal relationships, trust and level of awareness become the central themes. At first, the theoretical part zooms in both, people and school management, and then continues to discuss the above mentioned themes. It deals with the theory of motivation and an analysis of concrete motives of teachers, their working group, mutual relationships at workplace and trust, as well as with behavior supporting the creation of trust, communication and consultancy as tools for reinforcing the level of subordinates' awareness. The objective of the emphirical part is to identify possible relationships between personality characteristics of a manager and the perception the teachers have about the working environment and the processes at their school.
