Marketingový výzkum znalosti a image značky Under Armour
Marketing research of the brand knowledge and image of the brand Under Armour
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43392Identifiers
Study Information System: 88408
Collections
- Kvalifikační práce [7976]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Image, značka, znalost značky, marketingový výzkum, dotazník, Under ArmourKeywords (English)
Image, brand, brand knowledge, marketing research, questionnaire, Under ArmourNázev: Marketingový výzkum znalosti a image značky Under Armour Anotace: Hlavním cílem bakalářské práce je zjisti znalost a image značky Under Armour, a to pomocí marketingového výzkumu. V části "teoretická východiska" je vysvětlen pojem značka a image pomocí literárních a elektronických zdrojů. V metodologické části je popsán marketingový výzkum, jeho proces a druhy. Analytická část je zaměřena na představení značky Under Armour, samotný výzkum a jeho vyhodnocení. Na základě výzkumu budou v závěru návrhy a doporučení pro zlepšení image značky Under Armour. Klíčová slova: Image, značka, znalost značky, marketingový výzkum, dotazník, Under Armour
Title: Marketing research of the brand knowledge and image of the brand Under Armour Annotation: The main objective of the bachelor thesis is to find out what the knowledge and image of the Under Armour brand is like using marketing research. The terms brand and image are explained in the first part of the thesis which include theoretical basis from various literary and electronic sources. The methodology section describes marketing research, its process and its types. The analytical part presents the Under Armour brand, the research itself and its results. The last part of the thesis provides suggestions and recommendations for improving the image of the Under Armour brand based on the research. Keywords: Image, brand, brand knowledge, marketing research, questionnaire, Under Armour