Analýza komunikační strategie občanského sdružení Green Doors v letech 2009-10
Analysis of Green Doors Civic Association Communication Strategy in 2009 - 2010
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37315Identifiers
Study Information System: 101149
Collections
- Kvalifikační práce [17798]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
21. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
neziskový sektor v ČR, sociální marketing, fundraising, pracovní rehabilitace, 8P, sedm bran nekomerčního marketinguKeywords (English)
non-profit sector in Czech Republic, social marketing, fundraising, labour rehabilitation, 8P, seven doors of non-profit marketingBakalářská práce Analýza komunikační strategie občanského sdružení Green Doors v letech 2009 - 2010 demonstruje aplikaci marketingových principů a technik v prostředí českého neziskového sektoru na případu občanského sdružení Green Doors. Toto sdružení se zabývá pracovní a sociální rehabilitací lidí, kteří onemocněli schizofrenií či jinou schizotypální poruchou. Práce popisuje a hodnotí jak celkovou komunikační strategii sdružení k různým cílovým skupinám, tak jednotlivé nástroje marketingové komunikace z hlediska naplňování různých teoretických přístupů. Na základě různých záměrů komunikace chápe sdružení komunikaci s vnějším prostředím na třech různých úrovních, a sice Marketingová komunikace, Fundraising a Sociální marketing. Práce zasazuje marketingovou komunikaci sdružení také do kontextu marketingového mixu, který byl pro potřeby nekomerční sféry rozšířen o další 4P - Public, Partnership, Policy a Purse String. Sociální marketingovou komunikaci pak analyzuje prostřednictvím metody sedmi bran, které představují jednotlivé bariéry v mysli příjemce sdělení, které nezisková organizace musí na cestě ke změně postoje či chování jedince překonat. Práce se rovněž snaží postihnout jednotlivé aspekty tržního prostředí, které mají vliv na fungování i komunikaci Green Doors a v tomto prostředí...
Thesis Analysis of Green Doors Civic Association Communication Strategy in 2009 - 2010 illustrates application of marketing principles and techniques in the czech non-profit sector on case of Green Doors Civic Association. This association provides labour and social rehabilitation to people with shizophrenia or another shizotypal disorder. Thesis describes and reviews not only the organization communication strategy for a different target segments as a whole but also each marketing communication instrument in terms of different theorethical principles used. According to a different communication purposes association perceive its communication with the external enviroment on the three different levels - Promotion, Fundraising and Social Marketing. Thesis shows asscociation communication in connection to marketing mix that was extended in non-profit enviroment by another 4P - Public, Partnership, Policy and Purse String. It analyzes the application of seven doors method in terms of organization social marketing communication. Seven doors represent seven barriers in recipients mind that non-profit organization have to overcome on the way of change recipients attitudes or behaviour. Thesis also tries to involve each aspects of market eviroment which affects Green Doors operation and communication. It...