Show simple item record

Generation differences and their impact on value orientation and work attitudes
dc.contributor.advisorMudd, Dana
dc.creatorŠebestová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-27T14:47:20Z
dc.date.available2017-04-27T14:47:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36794
dc.description.abstractTato práce se zabývá dopadem generačních rozdílů na postoje k práci a hodnotovou orientaci a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnoty lidí vykonávajících stejnou profesi ovlivněny generačním původem a do jaké míry jinými sociálními nebo individuálními předpoklady. V teoretické části práce je nejprve definován význam, původ a funkce klíčových pojmů. Zároveň je zde zdůrazněna skutečnost, že charakter hodnotových orientací a postojů k práci souvisí s generačním původem jedinců, ale i s dalšími sociálními znaky a individuálními vlastnostmi. Teoretická část práce rovněž zahrnuje pasáž věnující se metodám výzkumu hodnot a postojů a dvěma v současnosti pravděpodobně nejvýznamnějším mezinárodním výzkumům v této oblasti, Světovému výzkumu hodnot a Evropskému výzkumu hodnot. Cílem empirické sondy soustřeďující se čistě na profesi učitele je odpovědět na otázku, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnotové orientace učitelů podmíněny generační původem a do jaké míry jinými vlivy. Výsledky šetření přitom nepotvrzují významný vliv generačních předpokladů. Naopak poukazují na skutečnost, že učitelé všech definovaných generací mají víceméně shodná hodnotová a postojová stanoviska, jejichž původ pravděpodobně souvisí s některými individuálními vlastnostmi obecně charakteristickými pro tento druh...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the impact of generation differences on value orientation and work attitudes. The main question of the work is into what extent are values and work attitudes of people working in same profession influenced by the generational background, the social conditions or by the individual characteristics. The theoretical part of this thesis outlines the meaning, descent and importance of the key words. Also the fact that value orientations and work attitudes relate to the generational background of individuals and other social or individual dispositons is mentioned. In another section of the theoretical part of the thesis research methods of values and attitudes are described, as well as two probably most significant research in this area, World Values Survey and European Values Study. The next part of the thesis was drafted as an empirical probe concentrating on teaching profession only. The aim of the probing was to define how much are values and work attitudes among the teachers influenced by the generational background and how much by the other dispositions. The results do not verify the influence of generational background. The probing instead discovered that teachers from all defined generations have similar values and attitudes probably relating to personal characteristics...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHodnotacs_CZ
dc.subjecthodnotové orientacecs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectpovolánícs_CZ
dc.subjectprofesecs_CZ
dc.subjectprofesní a životní dráhacs_CZ
dc.subjectgenerace a generační podmíněnost hodnot a postojůcs_CZ
dc.subjectValueen_US
dc.subjectvalue orientation,attitudesen_US
dc.subjectwork attitudesen_US
dc.subjectprofessionen_US
dc.subjectprofessional and life routeen_US
dc.subjectgenerations and their impact on work values and work attitudesen_US
dc.titleGenerační rozdíly a jejich dopad na hodnotovou orientaci a postoje k prácics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109407
dc.title.translatedGeneration differences and their impact on value orientation and work attitudesen_US
dc.contributor.refereeDuffková, Jana
dc.identifier.aleph001369677
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá dopadem generačních rozdílů na postoje k práci a hodnotovou orientaci a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnoty lidí vykonávajících stejnou profesi ovlivněny generačním původem a do jaké míry jinými sociálními nebo individuálními předpoklady. V teoretické části práce je nejprve definován význam, původ a funkce klíčových pojmů. Zároveň je zde zdůrazněna skutečnost, že charakter hodnotových orientací a postojů k práci souvisí s generačním původem jedinců, ale i s dalšími sociálními znaky a individuálními vlastnostmi. Teoretická část práce rovněž zahrnuje pasáž věnující se metodám výzkumu hodnot a postojů a dvěma v současnosti pravděpodobně nejvýznamnějším mezinárodním výzkumům v této oblasti, Světovému výzkumu hodnot a Evropskému výzkumu hodnot. Cílem empirické sondy soustřeďující se čistě na profesi učitele je odpovědět na otázku, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnotové orientace učitelů podmíněny generační původem a do jaké míry jinými vlivy. Výsledky šetření přitom nepotvrzují významný vliv generačních předpokladů. Naopak poukazují na skutečnost, že učitelé všech definovaných generací mají víceméně shodná hodnotová a postojová stanoviska, jejichž původ pravděpodobně souvisí s některými individuálními vlastnostmi obecně charakteristickými pro tento druh...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the impact of generation differences on value orientation and work attitudes. The main question of the work is into what extent are values and work attitudes of people working in same profession influenced by the generational background, the social conditions or by the individual characteristics. The theoretical part of this thesis outlines the meaning, descent and importance of the key words. Also the fact that value orientations and work attitudes relate to the generational background of individuals and other social or individual dispositons is mentioned. In another section of the theoretical part of the thesis research methods of values and attitudes are described, as well as two probably most significant research in this area, World Values Survey and European Values Study. The next part of the thesis was drafted as an empirical probe concentrating on teaching profession only. The aim of the probing was to define how much are values and work attitudes among the teachers influenced by the generational background and how much by the other dispositions. The results do not verify the influence of generational background. The probing instead discovered that teachers from all defined generations have similar values and attitudes probably relating to personal characteristics...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV