dc.contributor.advisor | Mudd, Dana | |
dc.creator | Šebestová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T14:47:20Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T14:47:20Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/36794 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá dopadem generačních rozdílů na postoje k práci a hodnotovou orientaci a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnoty lidí vykonávajících stejnou profesi ovlivněny generačním původem a do jaké míry jinými sociálními nebo individuálními předpoklady. V teoretické části práce je nejprve definován význam, původ a funkce klíčových pojmů. Zároveň je zde zdůrazněna skutečnost, že charakter hodnotových orientací a postojů k práci souvisí s generačním původem jedinců, ale i s dalšími sociálními znaky a individuálními vlastnostmi. Teoretická část práce rovněž zahrnuje pasáž věnující se metodám výzkumu hodnot a postojů a dvěma v současnosti pravděpodobně nejvýznamnějším mezinárodním výzkumům v této oblasti, Světovému výzkumu hodnot a Evropskému výzkumu hodnot. Cílem empirické sondy soustřeďující se čistě na profesi učitele je odpovědět na otázku, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnotové orientace učitelů podmíněny generační původem a do jaké míry jinými vlivy. Výsledky šetření přitom nepotvrzují významný vliv generačních předpokladů. Naopak poukazují na skutečnost, že učitelé všech definovaných generací mají víceméně shodná hodnotová a postojová stanoviska, jejichž původ pravděpodobně souvisí s některými individuálními vlastnostmi obecně charakteristickými pro tento druh... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the impact of generation differences on value orientation and work attitudes. The main question of the work is into what extent are values and work attitudes of people working in same profession influenced by the generational background, the social conditions or by the individual characteristics. The theoretical part of this thesis outlines the meaning, descent and importance of the key words. Also the fact that value orientations and work attitudes relate to the generational background of individuals and other social or individual dispositons is mentioned. In another section of the theoretical part of the thesis research methods of values and attitudes are described, as well as two probably most significant research in this area, World Values Survey and European Values Study. The next part of the thesis was drafted as an empirical probe concentrating on teaching profession only. The aim of the probing was to define how much are values and work attitudes among the teachers influenced by the generational background and how much by the other dispositions. The results do not verify the influence of generational background. The probing instead discovered that teachers from all defined generations have similar values and attitudes probably relating to personal characteristics... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hodnota | cs_CZ |
dc.subject | hodnotové orientace | cs_CZ |
dc.subject | postoje | cs_CZ |
dc.subject | povolání | cs_CZ |
dc.subject | profese | cs_CZ |
dc.subject | profesní a životní dráha | cs_CZ |
dc.subject | generace a generační podmíněnost hodnot a postojů | cs_CZ |
dc.subject | Value | en_US |
dc.subject | value orientation,attitudes | en_US |
dc.subject | work attitudes | en_US |
dc.subject | profession | en_US |
dc.subject | professional and life route | en_US |
dc.subject | generations and their impact on work values and work attitudes | en_US |
dc.title | Generační rozdíly a jejich dopad na hodnotovou orientaci a postoje k práci | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-22 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 109407 | |
dc.title.translated | Generation differences and their impact on value orientation and work attitudes | en_US |
dc.contributor.referee | Duffková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001369677 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá dopadem generačních rozdílů na postoje k práci a hodnotovou orientaci a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnoty lidí vykonávajících stejnou profesi ovlivněny generačním původem a do jaké míry jinými sociálními nebo individuálními předpoklady. V teoretické části práce je nejprve definován význam, původ a funkce klíčových pojmů. Zároveň je zde zdůrazněna skutečnost, že charakter hodnotových orientací a postojů k práci souvisí s generačním původem jedinců, ale i s dalšími sociálními znaky a individuálními vlastnostmi. Teoretická část práce rovněž zahrnuje pasáž věnující se metodám výzkumu hodnot a postojů a dvěma v současnosti pravděpodobně nejvýznamnějším mezinárodním výzkumům v této oblasti, Světovému výzkumu hodnot a Evropskému výzkumu hodnot. Cílem empirické sondy soustřeďující se čistě na profesi učitele je odpovědět na otázku, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnotové orientace učitelů podmíněny generační původem a do jaké míry jinými vlivy. Výsledky šetření přitom nepotvrzují významný vliv generačních předpokladů. Naopak poukazují na skutečnost, že učitelé všech definovaných generací mají víceméně shodná hodnotová a postojová stanoviska, jejichž původ pravděpodobně souvisí s některými individuálními vlastnostmi obecně charakteristickými pro tento druh... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the impact of generation differences on value orientation and work attitudes. The main question of the work is into what extent are values and work attitudes of people working in same profession influenced by the generational background, the social conditions or by the individual characteristics. The theoretical part of this thesis outlines the meaning, descent and importance of the key words. Also the fact that value orientations and work attitudes relate to the generational background of individuals and other social or individual dispositons is mentioned. In another section of the theoretical part of the thesis research methods of values and attitudes are described, as well as two probably most significant research in this area, World Values Survey and European Values Study. The next part of the thesis was drafted as an empirical probe concentrating on teaching profession only. The aim of the probing was to define how much are values and work attitudes among the teachers influenced by the generational background and how much by the other dispositions. The results do not verify the influence of generational background. The probing instead discovered that teachers from all defined generations have similar values and attitudes probably relating to personal characteristics... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013696770106986 | |