Integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách
Integration of students with special needs in high schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35591Identifikátory
SIS: 96585
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Počtová, Lenka
Oponent práce
Janebová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
střední škola, inkluzivní vzdělávání, integrace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, osobní asistent, intaktní žákKlíčová slova (anglicky)
high school, inclusive education, integration of students with special educational needs, teaching assistant, a personal assistant, intact studenta klíčová slova Cílem této práce je zmapovat integraci studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. První část se zabývá legislativou, sítí školských poradenských zařízení, postupem při integraci ve škole, , postoji společnosti k osobám s postižením a jinými podmínkami, které v současné době určují podobu integrace. Druhá část je zaměřena na integraci studentů se smyslovým a tělesným postižením na středních školách, protože představují nejpočetnější skupinu individuálně integrovaných studentů a individuální integrací studentů s poruchou autistického spektra, protože pouze pro ně je zatím zpracována metodika středního vzdělávání. Třetí část je výzkumná sonda, která zkoumá zkušenosti učitelů integrovaných žáků, jejich odbornou informovanost, průběh vyučování a hodnocení individuální integrace. Klíčová slova: střední škola, inkluzivní vzdělávání, integrace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, osobní asistent, intaktní žák.
and keywords This work is focused on the integration of high school students with special educational needs. The first part of the work deals with legislation, school counseling facilities, the integration process viewed by schools, attitudes toward handicapped people in our society and other conditions that determine the recent way of integration. The second part of the work is aimed at the integration of high school students who are physically and perceptually handicapped. These students form the most numerous group of individually integrated students at high schools with school leaving exam. The work is also aimed at the individual integration of students with autism spectrum disorders. The reason why this part of the work deals with these two types of integration is that the high school education methodology have been made only for them. The third part contains research that observes experience of teachers teaching integrated students, their professional awareness, the learning process and assessment of individual integration. Keywords: high school, inclusive education, integration of students with special educational needs, teaching assistant, a personal assistant, intact student.