Zobrazit minimální záznam

Integration of students with special needs in high schools
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorHrdličková, Jana
dc.date.accessioned2021-03-25T20:19:10Z
dc.date.available2021-03-25T20:19:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35591
dc.description.abstracta klíčová slova Cílem této práce je zmapovat integraci studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. První část se zabývá legislativou, sítí školských poradenských zařízení, postupem při integraci ve škole, , postoji společnosti k osobám s postižením a jinými podmínkami, které v současné době určují podobu integrace. Druhá část je zaměřena na integraci studentů se smyslovým a tělesným postižením na středních školách, protože představují nejpočetnější skupinu individuálně integrovaných studentů a individuální integrací studentů s poruchou autistického spektra, protože pouze pro ně je zatím zpracována metodika středního vzdělávání. Třetí část je výzkumná sonda, která zkoumá zkušenosti učitelů integrovaných žáků, jejich odbornou informovanost, průběh vyučování a hodnocení individuální integrace. Klíčová slova: střední škola, inkluzivní vzdělávání, integrace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, osobní asistent, intaktní žák.cs_CZ
dc.description.abstractand keywords This work is focused on the integration of high school students with special educational needs. The first part of the work deals with legislation, school counseling facilities, the integration process viewed by schools, attitudes toward handicapped people in our society and other conditions that determine the recent way of integration. The second part of the work is aimed at the integration of high school students who are physically and perceptually handicapped. These students form the most numerous group of individually integrated students at high schools with school leaving exam. The work is also aimed at the individual integration of students with autism spectrum disorders. The reason why this part of the work deals with these two types of integration is that the high school education methodology have been made only for them. The third part contains research that observes experience of teachers teaching integrated students, their professional awareness, the learning process and assessment of individual integration. Keywords: high school, inclusive education, integration of students with special educational needs, teaching assistant, a personal assistant, intact student.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectintegration of students with special educational needsen_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjecta personal assistanten_US
dc.subjectintact studenten_US
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectosobní asistentcs_CZ
dc.subjectintaktní žákcs_CZ
dc.titleIntegrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-01
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId96585
dc.title.translatedIntegration of students with special needs in high schoolsen_US
dc.contributor.refereeJanebová, Eva
dc.identifier.aleph001366739
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csa klíčová slova Cílem této práce je zmapovat integraci studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. První část se zabývá legislativou, sítí školských poradenských zařízení, postupem při integraci ve škole, , postoji společnosti k osobám s postižením a jinými podmínkami, které v současné době určují podobu integrace. Druhá část je zaměřena na integraci studentů se smyslovým a tělesným postižením na středních školách, protože představují nejpočetnější skupinu individuálně integrovaných studentů a individuální integrací studentů s poruchou autistického spektra, protože pouze pro ně je zatím zpracována metodika středního vzdělávání. Třetí část je výzkumná sonda, která zkoumá zkušenosti učitelů integrovaných žáků, jejich odbornou informovanost, průběh vyučování a hodnocení individuální integrace. Klíčová slova: střední škola, inkluzivní vzdělávání, integrace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, osobní asistent, intaktní žák.cs_CZ
uk.abstract.enand keywords This work is focused on the integration of high school students with special educational needs. The first part of the work deals with legislation, school counseling facilities, the integration process viewed by schools, attitudes toward handicapped people in our society and other conditions that determine the recent way of integration. The second part of the work is aimed at the integration of high school students who are physically and perceptually handicapped. These students form the most numerous group of individually integrated students at high schools with school leaving exam. The work is also aimed at the individual integration of students with autism spectrum disorders. The reason why this part of the work deals with these two types of integration is that the high school education methodology have been made only for them. The third part contains research that observes experience of teachers teaching integrated students, their professional awareness, the learning process and assessment of individual integration. Keywords: high school, inclusive education, integration of students with special educational needs, teaching assistant, a personal assistant, intact student.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPočtová, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990013667390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV