Zobrazit minimální záznam

Application of games in adult education
dc.contributor.advisorMužík, Jaroslav
dc.creatorŠneiderová, Vilma
dc.date.accessioned2017-04-27T06:38:18Z
dc.date.available2017-04-27T06:38:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34878
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o některých aspektech využití hry jako nástroje vzdělávání a rozvoje dospělých. Práce nejprve vymezuje pojem "hra" a uvádí některé možnosti jejího využití se zaměřením na dospělé jedince ve firemním vzdělávání. V další části práce jsou popsány podmínky využití hry jako prostředku rozvoje klíčových kompetencí, jsou uvedeny předpoklady lektorů a účastníků pro efektivní využití rozvojových her a další ovlivňující faktory. Další část textu se zabývá účastníky rozvoje jako sociální skupinou s jejími zákonitostmi a vnitřními procesy. V poslední části jsou uvedeny podmínky a postupy zpětného zpracování průběhu hry tak, aby byl naplněn její rozvojový potenciál a aby se hra stala pro skupinu účastníků přínosnou pro jejich praxi a naplnila tak stanovené vzdělávací cíle. V závěru jsou uvedeny dva ilustrativní příklady z praxe, které ukazují možné problémy při nevhodném použití hry. Postup přípravy a vedení hry nejsou předmětem této práce, hlavním tématem je práce se skupinou při vedení hry a zejména po jejím skončení.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma work examines certain aspects of using games as a tool for adult training and development. The work first defines the term "game" and lists examples of possible uses of games as an educational tool with a focus on adult individuals in corporate training. Other parts of the work describe the conditions for using games as a tool for developing key skills and include details regarding the expectations of instructors and participants for effective use of development games and other influencing factors. Another part of the text focuses on participants in development as a social group with its own inherent rules and internal processes. The final part lists conditions and procedures for reverse processing of the course of the game in a way that fulfills its development potential and enables the game to serve as a benefit to the group of participants for their experience and therefore fulfill set educational goals. The concluding part of the work gives two illustrative examples of experience with the method, which point out potential problems that could arise if games are not used properly. This work does not examine the process of preparing and conducting games. The main topic of this thesis is work with a group when conducting a game and after a game has ended.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePoužití her ve vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90262
dc.title.translatedApplication of games in adult educationen_US
dc.contributor.refereeMichalová, Lucie
dc.identifier.aleph001373031
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o některých aspektech využití hry jako nástroje vzdělávání a rozvoje dospělých. Práce nejprve vymezuje pojem "hra" a uvádí některé možnosti jejího využití se zaměřením na dospělé jedince ve firemním vzdělávání. V další části práce jsou popsány podmínky využití hry jako prostředku rozvoje klíčových kompetencí, jsou uvedeny předpoklady lektorů a účastníků pro efektivní využití rozvojových her a další ovlivňující faktory. Další část textu se zabývá účastníky rozvoje jako sociální skupinou s jejími zákonitostmi a vnitřními procesy. V poslední části jsou uvedeny podmínky a postupy zpětného zpracování průběhu hry tak, aby byl naplněn její rozvojový potenciál a aby se hra stala pro skupinu účastníků přínosnou pro jejich praxi a naplnila tak stanovené vzdělávací cíle. V závěru jsou uvedeny dva ilustrativní příklady z praxe, které ukazují možné problémy při nevhodném použití hry. Postup přípravy a vedení hry nejsou předmětem této práce, hlavním tématem je práce se skupinou při vedení hry a zejména po jejím skončení.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma work examines certain aspects of using games as a tool for adult training and development. The work first defines the term "game" and lists examples of possible uses of games as an educational tool with a focus on adult individuals in corporate training. Other parts of the work describe the conditions for using games as a tool for developing key skills and include details regarding the expectations of instructors and participants for effective use of development games and other influencing factors. Another part of the text focuses on participants in development as a social group with its own inherent rules and internal processes. The final part lists conditions and procedures for reverse processing of the course of the game in a way that fulfills its development potential and enables the game to serve as a benefit to the group of participants for their experience and therefore fulfill set educational goals. The concluding part of the work gives two illustrative examples of experience with the method, which point out potential problems that could arise if games are not used properly. This work does not examine the process of preparing and conducting games. The main topic of this thesis is work with a group when conducting a game and after a game has ended.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013730310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV