Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Educational and psychological aspects of experiential learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34329Identifikátory
SIS: 96109
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zážitková pedagogika, zkušenostní učení, malá sociální skupina, skupinová atmosféraKlíčová slova (anglicky)
experiental pegagogy, experiential learning, small social group, group atmosphereTématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.
The topic of this master thesis are educational and psychological aspects of experiential learning. This is analysed on the example of high school orientation courses. The teoretical part of this thesis deals - on the background of academic literature - with experiential learning, experential learning, social groups and group atmosphere in school classes. The empirical part analyses the development of group atmosphere and the development of group relationships at four classes which all lunderwent different types of orientation courses. The thesis finds that the orientation courses are advantages for the quality of relations between students and their future development.