3D hry v J2ME
3D games in J2ME
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34217Identifiers
Study Information System: 46290
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Marek, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
6. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem textu je uvedení do problematiky vývoje 3D her v J2ME na mobilních zařízeních ve všech stupních vývoje od počátečního návrhu až k distribuci. Podrobně je popsána historie 3D her s důrazem na použité fyzikální a grafické algoritmy. Jsou srovnány dostupné 3D technologie a knihovny. Samostatně jsou probrány možnosti multiplayer her, v závěru s detailním rozebráním technologie Bluetooth. Poslední kapitoly jsou věnovány implementaci enginu pro First Person Shooter hry na knihovně M3G.
Aim of this text is to introduce readers to the difficulties of 3D game development on J2ME mobile platform in all stages from primary design to distribution. History of 3D games is described in detail with emphasis to used physical and graphical algorithms. In successive chapters, accessible 3D technologies and APIs are compared. A separate chapter examines the possibilities of multiplayer games, analyzing Bluetooth technology in detail. Last chapters are dedicated to implementing an engine for First Person Shooter games based on M3G library.