Syndrom týraných dětí mladšího školního věku jako problém primární školy
Syndrome of abused children of younger school age as a problem of primary school."
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22592Identifiers
Study Information System: 77147
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Hanušová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem diplomové práce je navrhnout metodický postup pro učitele, jak řešit situaci, kdy zjistí, že žák v jeho třídě je fyzicky týrán. Následuje projekt, ve kterém učitelé sami sestaví zmíněný metodický postup. Teoretická část prezentuje problematiku syndromu CAN, jeho jednotlivé formy, možné prevence, jeho výskyt a právní pomoc. Metodou dotazníkového šetření bylo zmapováno povědomí učitelů o problematice a jejich zkušenosti. Z výsledků vyplývá, že učitelé mají dostatečné povědomí o problematice CAN a mají zájem se dále v této tématice vzdělávat.
The aim of my graduation theses is to design a methodical process for teachers, how to solve a situation when it is found out that a pupil in his class is physicaly tortured. There is a project where the teachers, on their own, compile already mentioned methodical process. Theoretical part presents questions of syndrome CAN, its individual forms, possible prevention, its appearance and legal cooperation. It was explored teachers' awarness of existent problems and their experience by questionnaire inquiry. The result is that teachers are sufficiently aware of the problems CAN and they are interested in further education in this subject.