Show simple item record

Syndrome of abused children of younger school age as a problem of primary school."
dc.contributor.advisorGlosíková, Viera
dc.creatorPlíšková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-19T16:47:21Z
dc.date.available2017-04-19T16:47:21Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22592
dc.description.abstractCílem diplomové práce je navrhnout metodický postup pro učitele, jak řešit situaci, kdy zjistí, že žák v jeho třídě je fyzicky týrán. Následuje projekt, ve kterém učitelé sami sestaví zmíněný metodický postup. Teoretická část prezentuje problematiku syndromu CAN, jeho jednotlivé formy, možné prevence, jeho výskyt a právní pomoc. Metodou dotazníkového šetření bylo zmapováno povědomí učitelů o problematice a jejich zkušenosti. Z výsledků vyplývá, že učitelé mají dostatečné povědomí o problematice CAN a mají zájem se dále v této tématice vzdělávat.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my graduation theses is to design a methodical process for teachers, how to solve a situation when it is found out that a pupil in his class is physicaly tortured. There is a project where the teachers, on their own, compile already mentioned methodical process. Theoretical part presents questions of syndrome CAN, its individual forms, possible prevention, its appearance and legal cooperation. It was explored teachers' awarness of existent problems and their experience by questionnaire inquiry. The result is that teachers are sufficiently aware of the problems CAN and they are interested in further education in this subject.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSyndrom týraných dětí mladšího školního věku jako problém primární školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77147
dc.title.translatedSyndrome of abused children of younger school age as a problem of primary school."en_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001133298
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je navrhnout metodický postup pro učitele, jak řešit situaci, kdy zjistí, že žák v jeho třídě je fyzicky týrán. Následuje projekt, ve kterém učitelé sami sestaví zmíněný metodický postup. Teoretická část prezentuje problematiku syndromu CAN, jeho jednotlivé formy, možné prevence, jeho výskyt a právní pomoc. Metodou dotazníkového šetření bylo zmapováno povědomí učitelů o problematice a jejich zkušenosti. Z výsledků vyplývá, že učitelé mají dostatečné povědomí o problematice CAN a mají zájem se dále v této tématice vzdělávat.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my graduation theses is to design a methodical process for teachers, how to solve a situation when it is found out that a pupil in his class is physicaly tortured. There is a project where the teachers, on their own, compile already mentioned methodical process. Theoretical part presents questions of syndrome CAN, its individual forms, possible prevention, its appearance and legal cooperation. It was explored teachers' awarness of existent problems and their experience by questionnaire inquiry. The result is that teachers are sufficiently aware of the problems CAN and they are interested in further education in this subject.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011332980106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV