Optimalizace komunikační strategie platformy HoppyGo
Optimalization of the Communication Strategy for the HoppyGo Platform
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203080Identifiers
Study Information System: 276251
Collections
- Kvalifikační práce [19604]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
9. 9. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
HoppyGo, peer-to-peer carsharing, komunikační strategie, marketingová komunikace, sdílená ekonomika, sociální sítě, digitální marketing, CSR, SWOT analýza, strategie značky, P2P platformyKeywords (English)
HoppyGo, peer-to-peer carsharing, communication strategy, marketing communication, shared economy, social media, digital marketing, CSR, SWOT analysis, brand strategy, P2P platformsTato bakalářská práce se zabývá optimalizací komunikační strategie platformy HoppyGo, která zprostředkovává sdílení vozů mezi jednotlivci. Cílem je zhodnotit aktuální marketingovou komunikaci, identifikovat slabá místa a navrhnout konkrétní kroky, jak komunikaci zefektivnit a lépe cílit na uživatele. Důraz je kladen především na online prostředí - zejména sociální sítě a digitální kampaně. V rámci analytické části byla zpracována SWOT analýza, Porterova analýza i IFE a EFE matice, které pomohly vyhodnotit současnou pozici značky a její potenciál do budoucna. Práce upozorňuje mimo jiné na slabší využití CSR prvků, menší aktivitu v offline prostoru nebo nevyužitý potenciál v oblasti uživatelského komfortu. Celkově tato práce přináší platformě HoppyGo hodnotná doporučení, jak zlepšit její tržní pozici a dlouhodobě posílit vztah se zákazníky pomocí strategicky propracované marketingové komunikace.
This bachelor thesis focuses on optimizing the communication strategy of HoppyGo, a platform enabling peer-to-peer car sharing. The main goal is to assess the current marketing communication, identify key weaknesses, and propose specific improvements to make the communication more effective and better targeted at users. The analysis emphasizes the digital environment, especially social media and online campaigns. Tools such as SWOT, Porter's Five Forces, and IFE/EFE matrices are used to evaluate the brand's current position and future potential. The work highlights underused CSR activities, limited presence outside the online space, and opportunities to improve user experience. Altogether, the thesis offers HoppyGo valuable recommendations on how to improve its market position and enhance long-term customer engagement through strategically enhanced marketing communication.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...
