Dynamika budování národní značky: Analýza transformace Nation Brandingu v Indii
Dynamics of Nation Brand Building: the Analysis of Indian Nation Branding Transformation
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196592Identifiers
Study Information System: 259418
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Kučerová, Irah
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
International Relations
Department
Department of International Relations
Date of defense
20. 1. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce se zaměřuje na dynamiku nation brandingu Indie, přičemž analyzuje transformaci přístupu Indie v souvislosti s globálními trendy, historickým vývojem a domácími výzvami. Práce využívá metodu process tracing, která umožňuje detailně sledovat příčinné vztahy a mechanismy ovlivňující vývoj indického image. Hlavním cílem práce je odhalit zásadní vnitřní a vnější faktory stojící za proměnou přístupu Indie k nation brandingu a zjistit, nakolik tyto změny nejen odrážejí indické hodnoty a zároveň rezonují s globálními očekáváními. Práce se zaměřuje na klíčové oblasti, které formovaly indický nation branding, včetně kampaní Incredible India a Make in India, vzdělávací diplomacie, zahraniční politiky, environmentálních a jaderných iniciativ, modernizace podnikatelského prostředí, investic do lidského kapitálu a technologického rozvoje. Analýza zkoumá, zda a jak tyto iniciativy přispěly k redefinici indického image. Výsledky ukazují, že přílišné zaměření Indie na moderní trendy vede k nedostatečnému řešení domácích problémů, které jsou sice identifikovány, ale opatření nevedou k naplnění stanovených cílů, což oslabuje důvěryhodnost prezentovaného obrazu země. Závěry naznačují, že úspěšný nation branding Indie musí vyvážit moderní globální ambice s řešením klíčových domácích problémů, což...
This thesis focuses on the dynamics of India's nation branding, analyzing the transformation of India's approach in the context of global trends, historical developments, and domestic challenges. The study employs the method of process tracing, which allows for a detailed examination of causal relationships and mechanisms influencing the evolution of India's image. The primary objective of this research is to identify the key internal and external factors driving the transformation of India's nation branding approach and to determine to what extent these changes not only reflect Indian values but also resonate with global expectations. The thesis explores key areas that have shaped India's nation branding, including the Incredible India and Make in India campaigns, educational diplomacy, foreign policy, environmental and nuclear initiatives, modernization of the business environment, investments in human capital, and technological development. The analysis examines whether and how these initiatives have contributed to the redefinition of India's image. The findings indicate that India's excessive focus on modern trends leads to insufficient attention to domestic issues, which, although identified, are not adequately addressed to meet set goals, thereby undermining the credibility of the nation's...