Search
Now showing items 1-8 of 8
Vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí
3D space combat simulation game with artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Balyo, Tomáš
Date Issued: 2013
Date of defense: 20. 06. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Cílem práce bylo navrhnout a implementovat vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor vesmírných leteckých 3D simulátorů, typy umělé inteligence a předpoklady důležité pro vývoj ...
The goal of this thesis is to design and implement a 3D space shooter with artifitial intelligence. This thesis includes theoretic analysis of space shooters, types of artifitial intelligence and assumptions important for ...
The goal of this thesis is to design and implement a 3D space shooter with artifitial intelligence. This thesis includes theoretic analysis of space shooters, types of artifitial intelligence and assumptions important for ...
Umělá inteligence pro hru Carcassonne - Objevitelé
Artificial intelligence for the Game Carcassonne: The Discovery
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hric, Jan
Date Issued: 2020
Date of defense: 07. 07. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: The bachelor paper deals with the development of an artificial intelligence for the game Carcassonne - The Discovery. Different approaches for designing an artificial intel- ligence are presented. Heuristic functions based ...
Bakalářská práce se zabývá vývojem umělých inteligencí pro hru Carcassonne - Obje- vitelé. V této práci jsou představeny různé metody pro vytvoření umělé inteligence. Jsou zde vytvořeny heuristické funkce zaměřující se na ...
Bakalářská práce se zabývá vývojem umělých inteligencí pro hru Carcassonne - Obje- vitelé. V této práci jsou představeny různé metody pro vytvoření umělé inteligence. Jsou zde vytvořeny heuristické funkce zaměřující se na ...
Codenames: a practical application for modelling word association
Umělá inteligence pro Krycí jména: hru založenou na slovních asociacích
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Mareček, David
Date Issued: 2020
Date of defense: 04. 02. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Micha de Rijk January 6, 2020 Word association is an important part of human language. Many techniques for capturing semantic relations between words exist, but their ability to model word associations is rarely tested. ...
Umělá inteligence a herní strategie v deskové hře Carcassonne
Artificial intelligence and game strategy in Carcassonne board game
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Holan, Tomáš
Date Issued: 2018
Date of defense: 06. 09. 2018
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: The bachelor paper deals with the development of artificial intelligence for the Carcassonne board game for two to five players. Different approaches to creating a suitable game strategy are presented. Then, selected ...
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje umělé inteligence pro deskovou hru Carcassonne ve variantě pro dva až pět hráčů. Jsou zde představeny různé možnosti přístupů k vytvoření herní strategie. Vybrané z nich jsou ...
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje umělé inteligence pro deskovou hru Carcassonne ve variantě pro dva až pět hráčů. Jsou zde představeny různé možnosti přístupů k vytvoření herní strategie. Vybrané z nich jsou ...
Fotbal - prostředí pro soutěž AI
Football - AI competition environment
Fotbal - prostředí pro soutěž AI
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Holan, Tomáš
Date Issued: 2017
Date of defense: 20. 06. 2017
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Súťaže v tvorbe umelej inteligencie sú jednou z obľúbených foriem programátor- ských súťaži. Futbal, ako najpopulárnejšia športová hra, predstavuje zaujímavú výzvu pre tvorbu umelej inteligencie. Preto sme sa rozhodli ...
Competitions in the development of artificial intelligence are one of the favo- rite forms of programming competitions. Football, as the most popular sports game, presents an interesting challenge for the development of ...
Competitions in the development of artificial intelligence are one of the favo- rite forms of programming competitions. Football, as the most popular sports game, presents an interesting challenge for the development of ...
Osadníci z Katanu
Settlers of Catan
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hric, Jan
Date Issued: 2020
Date of defense: 07. 07. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: In this thesis, we work on implementation of the board game Settlers of Ca- tan and artifitial intelligence playing this game. The artificial intelligence is based on a combination of expectimax and reinforcement learning. ...
V této práci se zabýváme implementací stolní hry Osadníci z Katanu a umělé inteligence hrající tuto hru. Umělá inteligence je založena na kombinaci expecti- maxu a zpětnovazebního učení. S využitím zpětnovazebního učení ...
V této práci se zabýváme implementací stolní hry Osadníci z Katanu a umělé inteligence hrající tuto hru. Umělá inteligence je založena na kombinaci expecti- maxu a zpětnovazebního učení. S využitím zpětnovazebního učení ...
Alhambra
Alhambra
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Holan, Tomáš
Date Issued: 2015
Date of defense: 15. 06. 2015
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Název práce: Alhambra Autor: Jan Klůj Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá implementací ...
Title: Alhambra Author: Jan Klůj Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: The bachelor thesis ...
Title: Alhambra Author: Jan Klůj Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: The bachelor thesis ...
Citadela AI
Citadels AI
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Holan, Tomáš
Date Issued: 2015
Date of defense: 15. 06. 2015
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Cílem této práce je implementace hratelné verze hry Citadela s konzolovým rozhraním, její využití pro analýzu vlastností hry a vývoj umělé inteligence. Práce obsahuje rozbor strategií, způsob jejich návrhu, organizaci ...
The aim of this thesis is to implement a playable version of the game Citadels with console interface, and to use it for analysis of the game's properties and development of artificial intelligence. This thesis includes ...
The aim of this thesis is to implement a playable version of the game Citadels with console interface, and to use it for analysis of the game's properties and development of artificial intelligence. This thesis includes ...