Alhambra
Alhambra
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71940Identifikátory
SIS: 152723
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mráz, František
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hra, umělá inteligenceKlíčová slova (anglicky)
game, artificial intelligenceNázev práce: Alhambra Autor: Jan Klůj Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá implementací deskové hry Alhambra. Kro- mě implementace pravidel hry obsahuje program také grafické uživatelské pro- středí. Hru může hrát dva až šest hráčů, kteří se střídají u jednoho počítače. Dále se v práci zabýváme umělou inteligencí, proti které je možné hrát. Logika roz- hodování umělé inteligence je tvořena pomocí evolučního algoritmu a strojového učení. Klíčová slova: Alhambra, hra, umělá inteligence, evoluční algoritmus
Title: Alhambra Author: Jan Klůj Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: The bachelor thesis deals with the implementation of the board game Alhambra. Besides of the implementation of the game rules, program includes also a graphical user interface. The game can be played by two to six players who take turns at one computer. Further we deal with an artificial intelligence, against which we can play. Decision logic of the artificial intelligence is made by using the evolution algorithm and machine learning. Keywords: Alhambra, game, artificial intelligence, evolution algorithm