Citadela AI
Citadels AI
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64953Identifiers
Study Information System: 155377
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Gemrot, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Citadela, hra, umělá inteligenceKeywords (English)
Citadels, game, artificial inteligenceCílem této práce je implementace hratelné verze hry Citadela s konzolovým rozhraním, její využití pro analýzu vlastností hry a vývoj umělé inteligence. Práce obsahuje rozbor strategií, způsob jejich návrhu, organizaci provádění tahu, model implementace inteligence a testovací nástroje. Vyvinuta byla řada přístupů a zpracování jednotlivých akcí, které měly pozitivní vliv na hru inteligencí. Analýza hry ukázala rozmanitost herních situací, ke kterým je třeba přistupovat odlišnými způsoby. V důsledku byla demonstrována nevhodnost užití obecných přístupů a výhody vytvořeného návrhu kompozice inteligence z více oddělených strategií. Byl také demonstrován silný vliv příjmů hráče na celkový výkon a nízký vliv ostatních strategických faktorů v obecných případech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this thesis is to implement a playable version of the game Citadels with console interface, and to use it for analysis of the game's properties and development of artificial intelligence. This thesis includes an analysis of strategies, a scheme for their design, an organization of turn processing, a model of intelligence implementation and testing tools. A number of approaches to specific moves have been developed, all of which achieved positive impact on overall intelligence performance. Game analysis showed a variety of game situations that need to be approached in different ways. Consequently, inappropriateness of usage of general approaches has been demonstrated; while showing benefits of the suggested inteligence design, based on a composition of separate strategies. A strong influence of player earnings on the overall performance has also been demonstrated, while other factors only show very low influence in general case. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)