Umělá inteligence a herní strategie v deskové hře Carcassonne
Artificial intelligence and game strategy in Carcassonne board game
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101176Identifikátory
SIS: 193487
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuboň, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Carcassonne, hra, umělá inteligenceKlíčová slova (anglicky)
Carcassonne, game, artificial intelligenceBakalářská práce se zabývá problematikou vývoje umělé inteligence pro deskovou hru Carcassonne ve variantě pro dva až pět hráčů. Jsou zde představeny různé možnosti přístupů k vytvoření herní strategie. Vybrané z nich jsou implementovány pro testování. Největší prostor je věnován vývoji pomocí genetických algoritmů. Práce uvádí detailní výsledky porovnání mezi všemi implementovanými inteligencemi. Navíc se zaměřuje i na vysvětlení způsobu rozhodování té nejúspěšnější v rámci testů. Nejpokročilejší umělé inteligence jsou schopné porazit i lidské hráče. Dále vznikla implementace herního prostředí pro tuto hru. K dispozici je varianta s grafickým uživatelským rozhraním, která nabízí možnost hry člověka proti počítači a jednoduchá konzolová aplikace pro provádění testů.
The bachelor paper deals with the development of artificial intelligence for the Carcassonne board game for two to five players. Different approaches to creating a suitable game strategy are presented. Then, selected strategies are tested. Most of the paper is dedicated to the development by means of genetic algorithms. The paper presents detailed results of the comparison of all implemented artificial intelligences. In addition, it explains how the most successful decision-making method works. The most advanced artificial intelligences are capable of defeating human players. Additionally, the game environment for this game was implemented. It provides a graphical user interface application that offers a human-to-computer gameplay and a simple console application to perform the artificial intelligence performance tests.