Web 2.0 v neziskovém sektoru
Web 2.0 in nonprofit sector
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18827Identifikátory
SIS: 57237
Kolekce
- Kvalifikační práce [6375]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skovajsa, Marek
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
26. 3. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce popisuje využívání Webu 2.0 v českých neziskových organizacích.a pokouší se identifikovat relevantní faktory při zavádění těchto technologií z perspektivy NNO. Většina konceptů vztahujících se k implementaci Webu 2.0 (např. motivace, kontext, překážky, náklady a důsledky) byla propojena s jednotlivými teoriemi organizace. Teoreticky navržený model implementace byl po realizaci výzkumu, prostřednictvím telefonních rozhovorů, upraven tak, aby odpovídal situaci v neziskovém sektoru. Nejčastěji využívané aplikace (diskusní fórum a chat) se zdají být zaváděny primárně z důvodu potřeby překonání fyzické vzdálenosti a komunikace s mládeží. Přestože jsou zamýšleny především coby nástroje externí komunikace, často tento účel neplní. Nenaplňují tak původní očekávání provozovatelů především z důvodu problematické kvality obsahu, nikoliv původně očekávaných problémů kontroly obsahů a bezpečnosti. Dopady Webu 2.0 zůstávají prozatím většinou ze strany NNO nereflektovány. Zatímco organizace mohou pociťovat určitý nátlak účastnit se veškerého technologického pokroku, nedostatečně promyšlené nebo ad hoc implementace se ukázaly být vysoce problematické. Avšak systematický přístup, který zajistí vhodnou implementaci pro správnou cílovou skupinu, může vylepšit PR organizace, ušetřit čas a finance a podpořit inovaci.
This work describes the use by Czech NGO1s of "Web 2.0", and attempts to identify relevant issues involved in its implementation. Many issues relating to Web 2.0 implementation (e.g.motivation, context, costs, impact) have been linked to various organisational theories. A model of implementation based solely upon these theories was initially devised, and subsequently modified to reflect the reality of the situation in NGOs, following the completion of research based upon phone interviews. The most frequently used applications were found to be discussion forums and chatrooms. These were primarily implemented to overcome physical distance and engage with youth audiences. They were also usually intended to improve external communication, although they have been found often to miss this purpose and not fulfil original expectations - often due to poor quality of content, as opposed to problems of content control and security, as were often anticipated The impact of Web 2.0 has as yet been largely unfelt by Czech NGOs. Whilst organisations may feel it desirable to participace in all technological advances, poorly conceived or ad-hoc implementations have been shown to provide little or no benefit. However, well-planned approaches that ensure appropriate deployment for the right target audience can provide huge...