Distanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)
Distance education in secondary schools from the point of view of its actors (during the COVID-19 pandemic)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186759Identifikátory
SIS: 246132
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasper, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Distanční vzdělání|e-learning|sekundární vzdělání|výuka za Covid-19|historie distanční výukyKlíčová slova (anglicky)
Distance education|e-learning|secondary education|teaching in times of Covid 19|history of distance educationBakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále obsahuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce svázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Důraz je kladen i na terminologii distanční výuky a její ukotvení v ostatních formách výuky. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem je zpráva o dopadech distančního vzdělání na žáky středních škol, konkrétně se práce zabývá dopady na školní výsledky, motivaci a duševní zdraví žáků. Klíčová slova Distanční vzdělání, e-learning, sekundární vzdělání, výuka za Covidu-19, historie distanční výuky, motivace, školní výsledky, psychické zdraví
The bachelor's thesis focuses on distance learning at the secondary level of Czech schools. The theoretical part of the thesis is aimed at explaining the concepts and forms of education encountered in the Czech Republic. It also describes the historical mapping of distance learning and its development, which is closely linked to technological advancements. The thesis also addresses the course of distance learning and its implementation during the Covid-19 pandemic. Emphasis is placed on the terminology of distance learning and its integration with other forms of education. The thesis includes an empirical investigation conducted using a quantitative method in the form of a self-constructed questionnaire. The aim is to report on the impacts of distance education on secondary school students, specifically focusing on its effects on academic performance, motivation, and mental health of the students. Keywords: Distance education, e-learning, secondary education, education during Covid-19, history of distance learning, motivation, academic performance, mental health.