Show simple item record

Distance education in secondary schools from the point of view of its actors (during the COVID-19 pandemic)
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorDuníková, Annemarie
dc.date.accessioned2023-11-07T19:47:46Z
dc.date.available2023-11-07T19:47:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186759
dc.description.abstractThe bachelor's thesis focuses on distance learning at the secondary level of Czech schools. The theoretical part of the thesis is aimed at explaining the concepts and forms of education encountered in the Czech Republic. It also describes the historical mapping of distance learning and its development, which is closely linked to technological advancements. The thesis also addresses the course of distance learning and its implementation during the Covid-19 pandemic. Emphasis is placed on the terminology of distance learning and its integration with other forms of education. The thesis includes an empirical investigation conducted using a quantitative method in the form of a self-constructed questionnaire. The aim is to report on the impacts of distance education on secondary school students, specifically focusing on its effects on academic performance, motivation, and mental health of the students. Keywords: Distance education, e-learning, secondary education, education during Covid-19, history of distance learning, motivation, academic performance, mental health.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále obsahuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce svázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Důraz je kladen i na terminologii distanční výuky a její ukotvení v ostatních formách výuky. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem je zpráva o dopadech distančního vzdělání na žáky středních škol, konkrétně se práce zabývá dopady na školní výsledky, motivaci a duševní zdraví žáků. Klíčová slova Distanční vzdělání, e-learning, sekundární vzdělání, výuka za Covidu-19, historie distanční výuky, motivace, školní výsledky, psychické zdravícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDistance education|e-learning|secondary education|teaching in times of Covid 19|history of distance educationen_US
dc.subjectDistanční vzdělání|e-learning|sekundární vzdělání|výuka za Covid-19|historie distanční výukycs_CZ
dc.titleDistanční vzdělávání na středních školách z pohledu jeho aktérů (za pandemie COVID-19)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246132
dc.title.translatedDistance education in secondary schools from the point of view of its actors (during the COVID-19 pandemic)en_US
dc.contributor.refereeKasper, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na distanční výuku na sekundárním stupni Českých škol. V teoretické části je práce zaměřena na vysvětlení pojmů a forem vzdělání se kterými se můžeme setkat v České republice. Dále obsahuje historické zmapování distanční výuky a její vývoj, který je úzce svázán s technologickým vývojem. Zaobírat se budeme i průběhem distanční výuky a jejím postupem při pandemii Covidu-19. Důraz je kladen i na terminologii distanční výuky a její ukotvení v ostatních formách výuky. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem je zpráva o dopadech distančního vzdělání na žáky středních škol, konkrétně se práce zabývá dopady na školní výsledky, motivaci a duševní zdraví žáků. Klíčová slova Distanční vzdělání, e-learning, sekundární vzdělání, výuka za Covidu-19, historie distanční výuky, motivace, školní výsledky, psychické zdravícs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis focuses on distance learning at the secondary level of Czech schools. The theoretical part of the thesis is aimed at explaining the concepts and forms of education encountered in the Czech Republic. It also describes the historical mapping of distance learning and its development, which is closely linked to technological advancements. The thesis also addresses the course of distance learning and its implementation during the Covid-19 pandemic. Emphasis is placed on the terminology of distance learning and its integration with other forms of education. The thesis includes an empirical investigation conducted using a quantitative method in the form of a self-constructed questionnaire. The aim is to report on the impacts of distance education on secondary school students, specifically focusing on its effects on academic performance, motivation, and mental health of the students. Keywords: Distance education, e-learning, secondary education, education during Covid-19, history of distance learning, motivation, academic performance, mental health.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV