Media Framing: Transformation of Nursultan Nazarbayev's Image in the US Media
Mediální framing: transformace obrazu Nursultana Nazarbajeva v amerických médiích
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186300Identifiers
Study Information System: 249139
Collections
- Kvalifikační práce [19614]
Author
Advisor
Referee
Jeřábek, Hynek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Society, Communication and Media
Department
Department of Journalism
Date of defense
22. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Nursultan Nazarbajev, Kazachstán, mediální rámování, lobbing, americká média, RFE, RL, Eurasianet, NYT, WSJ, WPKeywords (English)
Nursultan Nazarbayev, Kazakhstan, media framing, lobbyism, U.S. media, RFE, RL, Eurasianet, NYT, WSJ, WPPráce se zabývá mediálním pokrytím prvního prezidenta Kazachstánu Nursultana Nazarbajeva v USA v letech 2011 až 2022. Pomocí Bourdieuova konceptu novinářského pole a Entmanova konceptu mediálního rámování ukazuje obsahová analýza pěti různých mediálních médií, že zatímco komerční média (NYT, WP a WSJ) byla kritičtější než nezisková média (Eurasianet, RFE/RL) ohledně Nazarbajeva a jeho režimu během událostí, které zpochybnily jeho moc; jejich pokrytí Kazachstanu, Nazarbajeva a jeho režimu bylo neutrální nebo mu dokonce připisovali různé úspěchy. Rozdíly v míře kritického postoje byly také identifikovány mezi oběma neziskovými médii. Práce poskytuje přehled o kazašských vládou financovaných lobbistických informačních kampaních v zahraničí a potvrzuje důležitost výzkumu využívání mezinárodních mediálních platforem autoritářskými režimy s cílem vytvořit příznivý obraz v zahraničí. Klíčová slova Nursultan Nazarbajev, Kazachstán, mediální rámování, lobbing, americká média, RFE/RL, Eurasianet, NYT, WSJ, WP List of Abbreviations OSCE Organization for Security and Cooperation in Europe NYT The New York Times RFE/RL Radio Free Europe/Radio Liberty WP The Washington Post WSJ The Wall Street Journal USAGM The United States Agency for Global Media USSR The Union of Soviet Socialist Republics
The thesis deals with U.S. media coverage of Kazakhstan's first president Nursultan Nazarbayev between 2011 and 2022. Using Bourdieu's theory of journalistic field and Entman's concept of media framing, the content analysis of five different media outlets shows that while commercial newspapers (NYT, WP, WSJ) were more critical than non- profit online media outlets (Eurasianet, RFE/RL) regarding Nazarbayev and his regime during events that challenged his power; their overall coverage of the country, its leader and his legacy has been restrained or even credited Nazarbayev for various achievements. Differences in the degree of critical stance were also identified between the two non- profit media. Providing an overview of Kazakh government-funded lobbying information campaigns abroad, the thesis confirms the importance of research into the use of international media platforms by authoritarian regimes aiming at creating a favorable image abroad. Keywords: Nursultan Nazarbayev, Kazakhstan, media framing, lobbyism, U.S. media, RFE/RL, Eurasianet, NYT, WSJ, WP Range of thesis: 52 pages, i.e. 119,088 characters
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
