Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Recognition of PR Interventions in Czech Lifestyle Magazines
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179122Identifikátory
SIS: 215628
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
24. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
lifestylové magazíny, PR, public relations, PR článek, PR profesionál, PR pracovník, media relations, inzerce, reklama, skrytá reklama, nativní reklama, redakční obsah, hybridní redakční obsah, žurnalistika, tisk, sponzorovaný obsah, placený obsah, advertorial, hybridní sděleníKlíčová slova (anglicky)
Lifestyle magazines, PR, public relations, PR article, PR professional, media relations, advertisement, hidden advertisement, native advertisement, covert advertisement, editorial content, hybrid editorial content, journalism, press, sponsored content, paid content, advertorial, hybrid messagesPronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání PR vlivů do obsahů českých lifestylových magazínů a sekundárně ověření aplikovatelnosti metody Vladimíry Kubíčkové (2015) v této oblasti trhu. Ve výzkumné části byly stanoveny hlavní (3) a vedlejší (12) výzkumné otázky. Vedlejší výzkumné otázky korespondovaly se systémem 12 parametrů k ci PR vlivů v českých lifestylových magazínech, který byl navržen na základě více zahraničních a jedné české studie, kterou sestavila Vladimíra Kubíčková (2015). Za pomoci kvantitativní analýzy bylo těchto 12 parametrů postupně aplikováno na 1 217 potenciálních PR subjektů nalezených v redakčních článcích náhodně vybraných vydání lifestylových časopisů: Dieta, Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. Těchto 1 217 subjektů bylo následně prostřednictvím nástroje Newton Media následně hledáno i v dalších periodikách, která vycházela v podobném časovém období. Výsledky ukázaly, že většina redakčních článků ve zkoumaných časopisech vykázala alespoň jeden z dvanácti stanovených PR vlivů. Mezi nejčastěji se projevujícími PR vlivy byla nepřítomnost negativních informací či opačného pohledu a přítomnost vizuálu...
Czech lifestyle magazines and secondarily to verify the applicability of Vladimíra Kubíčková's several foreign and one Czech study compiled by Vladimíra Kubíčková (2015). Using Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. These 1,217 subjects were also searche