Zobrazit minimální záznam

Specifics of violence actuation in Quentin Tarantino movies and spectator's reception
dc.contributor.advisorSedláček, Mojmír
dc.creatorVlasáková, Šárka
dc.date.accessioned2022-08-24T09:29:42Z
dc.date.available2022-08-24T09:29:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175004
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the specifics of the effect of violent film clips from Quentin Tarantino's films on the audience. It describes the phenomenon of emotions and presents their division, components and newer theories related to them. It focuses on the connection between Quentin Tarantino's personal life and the themes of his films. It identifies two fundamental elements of his work, humour and violence, and examines the ways in which these elements are projected into Tarantino's films. It provides an overview of the basic media theories that explain the effects of media content on the viewer, and presents several contemporary studies on audience reactions to media materials. The research section presents a research design that uses audiovisual excerpts from Quentin Tarantino's films to examine audience perceptions and looks for differences in these perceptions depending on the level of familiarity with and type of relationship to Tarantino's work. It contributes to the field of film psychology by describing the reactions that certain content and elements in specific violent excerpts evoke, taking into account different contexts. This may contribute to further insights into the processing and depiction of violence in films. Keywords Violence; Media content; Quentin Tarantino; Emotions;...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá specifiky působení násilných filmových ukázek z filmů Quentina Tarantina na diváky. Popisuje fenomén emocí a představuje jejich rozdělení, komponenty i novější teorie s nimi spojené. Zaměřuje se na propojení osobního života Quentina Tarantina s motivy jeho filmových děl. Identifikuje dva základní prvky jeho tvorby, kterými jsou humor a násilí, a zpracovává způsoby, jakými jsou tyto elementy promítány do Tarantinových filmů. Uvádí přehled základních mediálních teorií, které vysvětlují působení mediálních obsahů na diváka, a předestírá několik současných studií zabývajících se reakcemi diváků na mediální materiály. Výzkumná část představuje návrh výzkumu, který pomocí audiovizuálních ukázek z filmů Quentina Tarantina zkoumá percepci diváků a hledá v ní rozdíly v závislosti na míře obeznámenosti s Tarantinovou tvorbou a typem vztahu k ní. Přínosem do oboru psychologie filmu je popsání reakcí, které určité obsahy a prvky ve specifických násilných ukázkách vyvolávají s přihlédnutím na rozdílný kontext. To může přispět k dalšímu pohledu na zpracovávání a zobrazování násilí ve filmových dílech. Klíčová slova násilí; mediální obsahy; Quentin Tarantino; emoce; divák; mediální násilí; mediální působenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnásilí|mediální obsahy|Quentin Tarantino|emoce|divák|mediální násilí|mediální působenícs_CZ
dc.subjectViolence|Media content|Quentin Tarantino|Emotions|Audience|Media violence|Media effectsen_US
dc.titleSpecifika působení násilí ve filmech Quentina Tarantina a jeho recepce divákemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId244685
dc.title.translatedSpecifics of violence actuation in Quentin Tarantino movies and spectator's receptionen_US
dc.contributor.refereeWeiss, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá specifiky působení násilných filmových ukázek z filmů Quentina Tarantina na diváky. Popisuje fenomén emocí a představuje jejich rozdělení, komponenty i novější teorie s nimi spojené. Zaměřuje se na propojení osobního života Quentina Tarantina s motivy jeho filmových děl. Identifikuje dva základní prvky jeho tvorby, kterými jsou humor a násilí, a zpracovává způsoby, jakými jsou tyto elementy promítány do Tarantinových filmů. Uvádí přehled základních mediálních teorií, které vysvětlují působení mediálních obsahů na diváka, a předestírá několik současných studií zabývajících se reakcemi diváků na mediální materiály. Výzkumná část představuje návrh výzkumu, který pomocí audiovizuálních ukázek z filmů Quentina Tarantina zkoumá percepci diváků a hledá v ní rozdíly v závislosti na míře obeznámenosti s Tarantinovou tvorbou a typem vztahu k ní. Přínosem do oboru psychologie filmu je popsání reakcí, které určité obsahy a prvky ve specifických násilných ukázkách vyvolávají s přihlédnutím na rozdílný kontext. To může přispět k dalšímu pohledu na zpracovávání a zobrazování násilí ve filmových dílech. Klíčová slova násilí; mediální obsahy; Quentin Tarantino; emoce; divák; mediální násilí; mediální působenícs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the specifics of the effect of violent film clips from Quentin Tarantino's films on the audience. It describes the phenomenon of emotions and presents their division, components and newer theories related to them. It focuses on the connection between Quentin Tarantino's personal life and the themes of his films. It identifies two fundamental elements of his work, humour and violence, and examines the ways in which these elements are projected into Tarantino's films. It provides an overview of the basic media theories that explain the effects of media content on the viewer, and presents several contemporary studies on audience reactions to media materials. The research section presents a research design that uses audiovisual excerpts from Quentin Tarantino's films to examine audience perceptions and looks for differences in these perceptions depending on the level of familiarity with and type of relationship to Tarantino's work. It contributes to the field of film psychology by describing the reactions that certain content and elements in specific violent excerpts evoke, taking into account different contexts. This may contribute to further insights into the processing and depiction of violence in films. Keywords Violence; Media content; Quentin Tarantino; Emotions;...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantGillernová, Ilona
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV