Zobrazit minimální záznam

Evaluation of pupils performance in geography at primary schools
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorJanoušková, Hana
dc.date.accessioned2022-06-20T10:13:44Z
dc.date.available2022-06-20T10:13:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173043
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of evaluation in teaching geography from the teacher's point of view. The first part of the work is focused on the theoretical framing of the researched issues. The main concepts addressed are the professional beliefs of the teacher, the processes and results of teaching, the subject of evaluation and the functions and methods of pedagogical evaluation. For the practical part of the work, a qualitative research survey was conducted in the form of a semi-structured interview with 14 geography teachers in primary schools. We observed the professional conceptual apparatus of geography teachers in oral communication focused on teaching evaluation. The frequency of pre-established basic terms and the frequency of terms that were said beyond the terms set by us were monitored. Five basic terms were found, with which all respondents operate, namely mark, test, knowledge, presentation and by rote. The term mark has the highest frequency. Subsequently, a typology of teachers was created according to their approaches to teaching evaluation (stagnant teacher, overstepping teacher, instructed teacher and advanced teacher). The research provides a comprehensive overview of the evaluation of pupils' performance by geography teachers in primary schools and can thus be...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem hodnocení ve výuce zeměpisu z pohledu učitele. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými koncepty jsou profesní přesvědčení učitele, procesy a výsledky vyučování, předmět hodnocení a funkce a způsoby pedagogického hodnocení. Pro praktickou část práce bylo realizováno kvalitativní výzkumné šetření v podobě polostrukturovaného rozhovoru se 14 učiteli zeměpisu základních škol. Sledovali jsme, jaký je odborný pojmový aparát učitelů zeměpisu v ústní komunikaci zaměřené na hodnocení vyučování. Byla sledována jednak četnost předem stanovených základních pojmů a jednak četnost pojmů, které byly řečeny nad rámec námi stanovených pojmů. Bylo nalezeno pět základních pojmů, se kterými operují všichni respondenti, a to známka, test, znalost, prezentace a zpaměti. Nejvyšší četnost zaujímá pojem známka. Následně byla vytvořena typologie učitelů podle jejich přístupů k hodnocení vyučování (učitel stagnující, učitel přešlapující, učitel poučený a učitel pokročilý). Výzkum podává ucelený přehled o hodnocení výkonů žáků učiteli zeměpisu na základních školách a může být tak přínosem, jelikož doposud nebyly v Česku ani v zahraničí nalezeny žádné podobné studie zabývají se konkrétními podobami hodnocení v zeměpisu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectprofesní přesvědčení učitelecs_CZ
dc.subjectprocesy a výsledky vyučovánícs_CZ
dc.subjectpředmět hodnocenícs_CZ
dc.subjectfunkce a způsoby pedagogického hodnocenícs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectteacher's professional beliefsen_US
dc.subjectteaching processes and resultsen_US
dc.subjectsubject of evaluationen_US
dc.subjectfunctions and methods of pedagogical evaluationen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titleHodnocení výkonů žáků v zeměpise na základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId184319
dc.title.translatedEvaluation of pupils performance in geography at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeHavelková, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem hodnocení ve výuce zeměpisu z pohledu učitele. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými koncepty jsou profesní přesvědčení učitele, procesy a výsledky vyučování, předmět hodnocení a funkce a způsoby pedagogického hodnocení. Pro praktickou část práce bylo realizováno kvalitativní výzkumné šetření v podobě polostrukturovaného rozhovoru se 14 učiteli zeměpisu základních škol. Sledovali jsme, jaký je odborný pojmový aparát učitelů zeměpisu v ústní komunikaci zaměřené na hodnocení vyučování. Byla sledována jednak četnost předem stanovených základních pojmů a jednak četnost pojmů, které byly řečeny nad rámec námi stanovených pojmů. Bylo nalezeno pět základních pojmů, se kterými operují všichni respondenti, a to známka, test, znalost, prezentace a zpaměti. Nejvyšší četnost zaujímá pojem známka. Následně byla vytvořena typologie učitelů podle jejich přístupů k hodnocení vyučování (učitel stagnující, učitel přešlapující, učitel poučený a učitel pokročilý). Výzkum podává ucelený přehled o hodnocení výkonů žáků učiteli zeměpisu na základních školách a může být tak přínosem, jelikož doposud nebyly v Česku ani v zahraničí nalezeny žádné podobné studie zabývají se konkrétními podobami hodnocení v zeměpisu.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of evaluation in teaching geography from the teacher's point of view. The first part of the work is focused on the theoretical framing of the researched issues. The main concepts addressed are the professional beliefs of the teacher, the processes and results of teaching, the subject of evaluation and the functions and methods of pedagogical evaluation. For the practical part of the work, a qualitative research survey was conducted in the form of a semi-structured interview with 14 geography teachers in primary schools. We observed the professional conceptual apparatus of geography teachers in oral communication focused on teaching evaluation. The frequency of pre-established basic terms and the frequency of terms that were said beyond the terms set by us were monitored. Five basic terms were found, with which all respondents operate, namely mark, test, knowledge, presentation and by rote. The term mark has the highest frequency. Subsequently, a typology of teachers was created according to their approaches to teaching evaluation (stagnant teacher, overstepping teacher, instructed teacher and advanced teacher). The research provides a comprehensive overview of the evaluation of pupils' performance by geography teachers in primary schools and can thus be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV