Politický marketing hnutí ANO a strany TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny 2017, politický marketing hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN ve volbách do Evropského parlamentu 2019: komparativní studie
The political marketing of ANO and TOP 09 in the Elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2017, the political marketing of ANO and the coalition of TOP 09 and STAN to the European Parliament elections in 2019: the comparative study
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171393Identifiers
Study Information System: 225848
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Hájek, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science
Department
Department of Political Science
Date of defense
26. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
politický marketing, volby do Poslanecké sněmovny České republiky 2017, volby do Evropského parlamentu 2019, kampaň, ANO, TOP 09, koalice TOP 09 a STANKeywords (English)
political marketing, elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017, elections to the European Parliament Elections 2019, campaign, movement ANO, political party TOP 09, the coalition of TOP 09 and STANDiplomová práce se zabývá politickým marketingem vybraných politických subjektů na české politické scéně. Primárním cílem je analyzování a následná komparace politického marketingu hnutí ANO a strany TOP 09 před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Dílčím cílem práce je pochopení odlišnosti mezi parlamentními a evropskými volbami, tedy volbami prvního a druhého řádu, ale také pochopení odlišnosti ve financování volebních kampaní před zmíněnými volbami. Z pohledu metodologie je diplomová práce koncipována jako komparativní případová studie zkoumající dvoje rozdílné volby v České republice. Teoretická část práce představí politický marketing, vybraný model politického marketingu, volební kampaně a volby prvního a druhého řádu. V analytické části práce dojde k analýze volebních kampaní vybraných politických subjektů. Kampaně budou v závěru práce komparovány.
This diploma thesis deals with the political marketing of selected political entities on the czech political scene. Primary goal is to analyze and furthermore compare political marketing of ANO and TOP 09 in before of elections to the Chamber of deputies in year 2017 and ANO and the coalition of TOP 09 and STAN in before the elections to European parliament in year 2019. Partial goal of this thesis is to understand the difference between parliamentary elections and European elections, ie first and second order elections, but also to understand differences in financing campaings in before mentioned elections. From the point of view of metodologyis this diploma thesis is drafted as a comparative case study examining two different elections in the Czech Republic. Theoretical part will introduce the concept of political marketing, chosen model of political marketing, election campaings and the concept of first and second order elections. Analytical part will provide deeper analysis of election campaings of chosen subjects. Campaings will be compared at the end of this thesis.