Vývoj a proměny předškolního vzdělávání v ,,dlouhém 19. století"
Development and Transformations of Preschool Education in the ,,Long 19th Century"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150264Identifikátory
SIS: 232134
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
habsburská monarchie|dějiny školství|předškolní vzdělávání|dlouhé 19. století|Jan Svoboda|Marie Riegrová-Palacká|Americký klub dam|Barbora Ledvinková|Josef Franta ŠumavskýKlíčová slova (anglicky)
Habsburg monarchy|history of education|preschool education|long 19th century|Jan Svoboda|Marie Riegrová-Palacká|American Club of Ladies|Barbora Ledvinková|Josef Franta ŠumavskýTato bakalářská práce se zabývá vývojem a proměnami předškolního vzdělávání v dlouhém 19. století. Pozornost je v práci věnována politickým, sociálním a kulturním kontextům rozvoje školství a vzdělávání, blíže je poté nastíněn vývoj předškolního vzdělávání. Na základě studia dobových dokumentů (monografií, legislativních spisů) jsou představeny klíčové osobnosti a instituce a analyzována jejich díla. Práce rovněž obsahuje celkovou reflexi vývoje dané oblasti. Klíčová slova: habsburská monarchie, dějiny školství, předškolní vzdělávání, dlouhé 19. století, Jan Svoboda, Marie Riegrová-Palacká, Americký klub dam, Barbora Ledvinková, Josef Franta Šumavský
This bachelor thesis deals with the development and transformations of preschool education in the "long 19th century". It focuses on the political, social and cultural contexts of the development of education and schools and presents a more detailed outline of the development of preschool education. Based on the study of historical documents (monographs, legislative files) the key authors and institutions are presented and their work is analysed. This bachelor thesis also contains a general reflection and evaluation of the development in the field of preschool education. Key words: Habsburg monarchy, history of education, preschool education, long 19th century, Jan Svoboda, Marie Riegrová-Palacká, American Club of Ladies, Barbora Ledvinková, Josef Franta Šumavský