Zobrazit minimální záznam

Evolution of western popular music and mainstream musical taste 2010-2019
dc.contributor.advisorKruml, Milan
dc.creatorSeverin, Ivan
dc.date.accessioned2022-04-14T18:02:23Z
dc.date.available2022-04-14T18:02:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148762
dc.description.abstract1 Abstract This thesis aims to map the evolution of western contemporary music ranging from year 2010 to 2019 due to a lack of information about it's development compared to previous decades. The recurring theme in this thesis is our paradigm shift into the age of new digital media. First chapter unwraps all the changes related to a move from old physical means of music distribution into the new world of digital platforms such as Spotify or Apple Music. I set out to show just how much this fact affected all parts of music creation all the way to its consumption. What follows then is an attempt to answer the question if today's music is in fact of a lower or higher quality than music of past decades. Next chapter describes the new phenomenon of so called supercomposers, the kind of composers that affected the sound of music we hear everyday with their handwriting. Actual production techniques and ways to make music are the next topic of this work alongside the explanation of how accessible these tools are to a new generation of musicians. Alongside to changes new media brought to the music world I set to explore the ways modern musicians use social media to gain their following and expand their audience. To close out the thesis I present several examples of how specific genres came to be affected by the rise...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce nedostatečně zmapovaný napříč celou prací a ovlivňujícím všechny aspekty hudebního průmyslu je jeho adaptace způsob změny distribuce hudebních děl výhradně v online prostředí kompletní změnu paradigma od tradiční distribuc kých nosičů. za důsledek i změnu způsobu tvorby a konzumace, mění totiž celý řetěz od umělce k posluchačům. následně dává za úkol zodpovědět otázku, zda je současná hudba méně nebo více kvalitní než díla předchozích dekád. Následně "superskladatelů" producentů průzkum změn technických aspektů v a demokratizace přístupu k nim práce zkoumá změnu získávání popularity a nové způsoby využití médií pro růst popularity. Na závěr předkládám tní příklady žánrů, poznamenaných směr vývoje, kterým se populární hudba může udávat v dekádě následující.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpopulární hudbacs_CZ
dc.subjectpopcs_CZ
dc.subjectdistribucecs_CZ
dc.subjectautorstvícs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjecthudební produkcecs_CZ
dc.subjecthudebníhistoriecs_CZ
dc.subjectpopular musicen_US
dc.subjectpopen_US
dc.subjectdistributionen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectmusic productionen_US
dc.subjectmusic historyen_US
dc.titleVývoj západní populární hudby a masového vkusu v letech 2010-2019cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId232079
dc.title.translatedEvolution of western popular music and mainstream musical taste 2010-2019en_US
dc.contributor.refereeHroch, Miloš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce nedostatečně zmapovaný napříč celou prací a ovlivňujícím všechny aspekty hudebního průmyslu je jeho adaptace způsob změny distribuce hudebních děl výhradně v online prostředí kompletní změnu paradigma od tradiční distribuc kých nosičů. za důsledek i změnu způsobu tvorby a konzumace, mění totiž celý řetěz od umělce k posluchačům. následně dává za úkol zodpovědět otázku, zda je současná hudba méně nebo více kvalitní než díla předchozích dekád. Následně "superskladatelů" producentů průzkum změn technických aspektů v a demokratizace přístupu k nim práce zkoumá změnu získávání popularity a nové způsoby využití médií pro růst popularity. Na závěr předkládám tní příklady žánrů, poznamenaných směr vývoje, kterým se populární hudba může udávat v dekádě následující.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This thesis aims to map the evolution of western contemporary music ranging from year 2010 to 2019 due to a lack of information about it's development compared to previous decades. The recurring theme in this thesis is our paradigm shift into the age of new digital media. First chapter unwraps all the changes related to a move from old physical means of music distribution into the new world of digital platforms such as Spotify or Apple Music. I set out to show just how much this fact affected all parts of music creation all the way to its consumption. What follows then is an attempt to answer the question if today's music is in fact of a lower or higher quality than music of past decades. Next chapter describes the new phenomenon of so called supercomposers, the kind of composers that affected the sound of music we hear everyday with their handwriting. Actual production techniques and ways to make music are the next topic of this work alongside the explanation of how accessible these tools are to a new generation of musicians. Alongside to changes new media brought to the music world I set to explore the ways modern musicians use social media to gain their following and expand their audience. To close out the thesis I present several examples of how specific genres came to be affected by the rise...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV