dc.contributor.advisor | Kasíková, Hana | |
dc.creator | Wilke, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T07:55:22Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T07:55:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/136636 | |
dc.description.abstract | Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání v období pandemie covid-19 v České republice, zvláště pozitivy a negativy, které může tato forma vzdělávání přinášet. Cílem této práce je zjistit způsoby realizace výuky na dálku vybraného vzorku respondentů během nouzového stavu, dále analyzovat rodičovskou zkušenost, společně s prožitky účastníků distanční výuky. Teoretická část se věnuje popisu této formy vzdělávání, jejím podobám a představuje vzdělávací platformy a nástroje k on-line výuce. Nastiňuje výhody a nevýhody distanční výuky na základě již provedených výzkumů. Následně stručně přibližuje situaci ohledně uzavření škol v souvislosti s onemocněním covid-19, včetně přijatých legislativních opatření. V praktické části se nacházejí strukturované rozhovory s rodinami a jejich dětmi, ve kterých se zjišťovaly zkušenosti s distanční výukou. Jak to u nich funguje, jaké vidí přínosy, ale i úskalí a jak se vzniklé problémy snaží řešit. Klíčová slova: distanční vzdělávání, koronavirus, negativní aspekty, nouzový stav, vzdělávací platformy | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented bachelor thesis deals with the issue of distance learning during the time of covid-19 pandemic in the Czech Republic, especially regarding the positives and negatives that this form of education might bring. The aim of this work is to find ways of delivering education remotely on a selected sample of respondents during the state of emergency, to further analyse parenting experience, along with the experiences of distance learning participants. The theoretical part is focused on description of this particular type of education, its forms and it presents educational platforms and tools for online teaching. It outlines the advantages and disadvantages of distance learning based on research already conducted. Subsequently, it briefly describes the situation regarding the closure of schools in context with the covid-19 disease, including adopted legislative measures. In the practical part there are structured interviews with families and their children, in which experiences with distance learning were ascertained. How it works for them, what they see as benefits, but also pitfalls, and how they try to solve originated issues. Keywords: distance education, coronavirus, negative aspects, state of emergency, educational platforms | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | distance education|coronavirus|negative aspects|state of emergency|educational platforms | en_US |
dc.subject | distanční vzdělávání|koronavirus|negativní aspekty|nouzový stav|vzdělávací platformy | cs_CZ |
dc.title | Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-31 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 229903 | |
dc.title.translated | Forms and difficulties of distance learning during the time of covid-19 | en_US |
dc.contributor.referee | Nováková, Daniela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání v období pandemie covid-19 v České republice, zvláště pozitivy a negativy, které může tato forma vzdělávání přinášet. Cílem této práce je zjistit způsoby realizace výuky na dálku vybraného vzorku respondentů během nouzového stavu, dále analyzovat rodičovskou zkušenost, společně s prožitky účastníků distanční výuky. Teoretická část se věnuje popisu této formy vzdělávání, jejím podobám a představuje vzdělávací platformy a nástroje k on-line výuce. Nastiňuje výhody a nevýhody distanční výuky na základě již provedených výzkumů. Následně stručně přibližuje situaci ohledně uzavření škol v souvislosti s onemocněním covid-19, včetně přijatých legislativních opatření. V praktické části se nacházejí strukturované rozhovory s rodinami a jejich dětmi, ve kterých se zjišťovaly zkušenosti s distanční výukou. Jak to u nich funguje, jaké vidí přínosy, ale i úskalí a jak se vzniklé problémy snaží řešit. Klíčová slova: distanční vzdělávání, koronavirus, negativní aspekty, nouzový stav, vzdělávací platformy | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented bachelor thesis deals with the issue of distance learning during the time of covid-19 pandemic in the Czech Republic, especially regarding the positives and negatives that this form of education might bring. The aim of this work is to find ways of delivering education remotely on a selected sample of respondents during the state of emergency, to further analyse parenting experience, along with the experiences of distance learning participants. The theoretical part is focused on description of this particular type of education, its forms and it presents educational platforms and tools for online teaching. It outlines the advantages and disadvantages of distance learning based on research already conducted. Subsequently, it briefly describes the situation regarding the closure of schools in context with the covid-19 disease, including adopted legislative measures. In the practical part there are structured interviews with families and their children, in which experiences with distance learning were ascertained. How it works for them, what they see as benefits, but also pitfalls, and how they try to solve originated issues. Keywords: distance education, coronavirus, negative aspects, state of emergency, educational platforms | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |