Psychologické aspekty dopadu pandemie covid-19 na zaměstnance retailové společnosti.
Psychological aspects of covid-19 pandemic on employees of retail chain company.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128136Identifiers
Study Information System: 231874
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Tefelnerová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
26. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
covid-19|well-being|mentální zdraví|leadershipKeywords (English)
covid-19|well-being|mental health|leadershipDiplomová práce se zabývá dopady pandemie onemocnění covid-19 na zaměstnance retailové sítě, kteří v průběhu uzavření obchodů nemohli chodit do práce. Pomocí sebeposuzovacího dotazníku a zkrácené verze dotazníku resilience CD - RISC 10 jsme mapovali vybrané aspekty jako životní spokojenost, vnímání rizika onemocnění, týmovou spolupráci, prožívané emoce a jejich resilienci. Dotazníkové šetření jsme provedli v průběhu jarního a podzimního lockdownu. Výsledky jsme vyhodnocovali pomocí korelací, lineárních regresí a párového t- testu na vzorku n=199 osob v prvním sběru a n=192 osob v druhém sběru. Spárovat se nám podařilo 41 odpovědí. V rámci jarního šetření jsme nalezli několik významný korelací mezi proměnnými: vnímaná obtížnost lockdownu a vnímání onemocnění jako rizikového (r=0,313, p <0,001), spokojenost zaměstnance s komunikací ze strany nadřízeného a potřebu komunikovat (r=0,424, p <0,001) a pocit informovanosti ze strany firmy (r=0,545, p <0,001), vnímána obtížnost lockdownu slabě korelovala s emocí strachu (r=0,346, p <0,001). Pro proměnné životní spokojenost jsme nalezli dva statisticky významné prediktory: emoce smutku (p=0,004) a hněvu (p=0,039), pro proměnnou vnímanou obtížnost lockdownu jsme nalezli významné prediktory: vnímání onemocnění jako rizikového (p=0,001) a vnímaný význam emocí v...
Thesis focuses on impact of covid-19 pandemic on employees of retail chain store, who couldn't work during the lockdown. Using self-evaluation questionnaire and CD - RISC 10 scale we mapped selected aspects like well-being, perception of risk of infection, teamwork, experienced emotion and resilience. Survey was completed during both spring and autumn lockdown. We processed the results using correlations, linear regressions and paired t-test on sample of n=199 employees during the spring, n=192 employees during autumn. We managed to pair 41 answers. During the spring survey we found several significant correlation between variables: percieved difficulty of lockdown and percieving the infection as risky (r=0,313, p <0,001), satisfaction of employee with: the communication with superior and need to communicate (r=0,424, p <0,001) and feeling of being informed (r=0,545, p <0,001). Percieved difficulty of lockdown weakly correlated with emotion of fear (r=0,346, p <0,001). For variables well-being we found two significant predictors: emotion of sadness (p=0,004) and anger (p=0,039), for variable percieing the difficulty of lockdown we managed to find two predictors: percieving the infection as risky (p=0,001) and importance of emotion in respondent's life (p=0,035). Feeling of being informed from the...