Kompetenční profil trenéra taekwonda
Competence profile of taekwondo coach
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127334Identifikátory
SIS: 212643
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíma, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
22. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kompetence, taekwondo,trenér, osobnostKlíčová slova (anglicky)
competence profile, taekwondo, trainer, personalityNázev: Kompetenční profil trenéra taekwonda Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit kompetenční profil trenéra taekwonda z pohledu svěřenců taekwondo a porovnat důležitost jednotlivých kompetencí mezi dětmi-dospělými a závodníky- rekreačními taekwondisty. Metody: K vytvoření kompetenčního profilu trenéra taekwonda je v diplomové práci použita metoda kvantitativního výzkumu konkrétně formou elektronického dotazování svěřenců taekwondo a kvalitativního výzkumu pomocí polostrukturovaných rozhovorů s trenéry klubů taekwondo a prezidentem svazu taekwondo. Výsledky: Vytvořený kompetenční profil obsahuje celkem 20 nejdůležitějších kompetencí ze tří oblastí: charakteristika osobnosti (čestný, důvěryhodný, důsledný, empatický, přátelský, psychicky odolný, spravedlivý a zodpovědný), schopnosti a dovednosti (dochvilnost, komunikativnost, organizační schopnosti, řešení krizových situací, schopnost analyzovat chyby, schopnost motivovat, schopnost vysvětlit, schopnost vytvořit tréninkový plán a zpětná vazba) a vzdělání a znalosti (znalost pravidel taekwondo a znalost zdravovědy). Zároveň byl vytvořen druhý kompetenční profil, který nahrazuje některé kompetence z původního profilu kompetencemi, které dle respondentů trenérům chybí (2. trenérská třída, samovzdělávání, schopnost spolupracovat s...
Title: The competency profile of a taekwondo coach. Objective: The main objective of this thesis is to create a competency profile of a taekwondo coach from the view of taekwondo trustees and to compare the importance of each competences between the categories children and adults, competitors and recreational taekwondists. Methods: The method used to create a competency profile of a taekwondo coach in this thesis is a quantitative research, specifically in the form of an electronic inquiry of the trustees and then a qualitative research through half-structured interviews with taekwondo club coaches and the president of the taekwondo union. Results: The created competency profile includes a total of 20 most important competences from three main areas: personality characteristics (honest, trustworthy, consistent, empathetic, friendly, mentally resilient, fair and responsible), skills and abilities (punctuality, communicativeness, organizational skills, critical situation solving skills, the ability to analyze mistakes, the ability to motivate, the ability to explain, the ability to create a training plan and feedback) and education and knowledge (the knowledge of taekwondo rules and hygienics). Concurrently a second competency profile was created, replacing some of the competences from the first...