Dítě s poruchou autistického spektra a jeho zařazení do společnosti
Child with autism spectrum disorder and his inclusion into society
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122996Identifiers
Study Information System: 222442
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Komárková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
8. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
poruchy autistického spektra|autismus|integrace|společnostKeywords (English)
autism spectrum disorder|autism|integration|societyA KLÍČOVÁ SLOVA Abstrakt Tato práce se zaměřuje na povědomí o poruchách autistického spektra (PAS) v otázkách sociální integrace a především o zkušenostech rodičů dětí s PAS. Teoretická část začíná kapitolou o úvodu do problematiky, kde najdeme definici, jednotlivé typy poruch, diagnostiku a reakci rodiny na diagnózu. Druhá kapitola popisuje vybrané integrační nástroje, které mohou napomáhat sociální integraci dítěte s PAS. Zmiňuji se o jejich obtížích při začleňování, a poté přecházím k metodám a službám, s jejichž pomocí se dítě lépe vzdělává a poznává okolí. Třetí kapitola je navazující na předchozí. Rozebírám zde vzdělávací možnosti v ČR pro tyto děti. To, jakým způsobem takové služby vznikaly a jak je to nyní. Poslední kapitola se týká společnosti. Přesněji toho, jaké jsou mezi jedinci s PAS a zdravými jedinci rozdíly. Také jaké mýty v současnosti panují a jaká je proti nim osvěta. Na ukázku připojuji několik organizací a výzkumů zaměřujících se na tuto problematiku. Ve výzkumné části se snažím prozkoumat za pomoci kvalitativní výzkumné metody hloubkového rozhovoru, jaké jsou zkušenosti rodičů těchto dětí s jeho začleňováním. Cílem celé práce je nastínit určité možnosti v začleňování dítěte s PAS zaměřené na vzdělávání a užití podpůrných metod a služeb, tak aby se zajistilo co nejvhodnějšího...
This thesis is focused on the general knowledge about the autism spectrum disorders (ASDs) in the matter of social integration and most importantly about the experiences of the parents of the children with ASD. The theoretic part begins with the chapter introducing the problematics where one shall find the definition, specific types of the ASDs, the diagnostics and the reaction of the family to the diagnosis. The second chapter describes specific integration ways which could help with the social integration of an ASD child. I refer to certain obstacles that may come up during their integration. Afterward, I move onto the methods and services helpful in the matter of more effective education of the child and getting to know its own surroundings. The third chapter continues with the topic of the prior one. It is dealing with the education possibilities for these children in the Czech Republic, the way the helping services have been established and how are they functioning nowadays. The last chapter is talking about society itself. More specifically, what are the differences among the children with and without ASDs, what myths are connected to the ASD topic today and what types of education are currently available to fight such myths. To demonstrate, I shall present a few organizations and research on...