Zobrazit minimální záznam

Child with autism spectrum disorder and his inclusion into society
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorPadevětová, Barbora
dc.date.accessioned2020-11-02T11:20:18Z
dc.date.available2020-11-02T11:20:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122996
dc.description.abstractThis thesis is focused on the general knowledge about the autism spectrum disorders (ASDs) in the matter of social integration and most importantly about the experiences of the parents of the children with ASD. The theoretic part begins with the chapter introducing the problematics where one shall find the definition, specific types of the ASDs, the diagnostics and the reaction of the family to the diagnosis. The second chapter describes specific integration ways which could help with the social integration of an ASD child. I refer to certain obstacles that may come up during their integration. Afterward, I move onto the methods and services helpful in the matter of more effective education of the child and getting to know its own surroundings. The third chapter continues with the topic of the prior one. It is dealing with the education possibilities for these children in the Czech Republic, the way the helping services have been established and how are they functioning nowadays. The last chapter is talking about society itself. More specifically, what are the differences among the children with and without ASDs, what myths are connected to the ASD topic today and what types of education are currently available to fight such myths. To demonstrate, I shall present a few organizations and research on...en_US
dc.description.abstractA KLÍČOVÁ SLOVA Abstrakt Tato práce se zaměřuje na povědomí o poruchách autistického spektra (PAS) v otázkách sociální integrace a především o zkušenostech rodičů dětí s PAS. Teoretická část začíná kapitolou o úvodu do problematiky, kde najdeme definici, jednotlivé typy poruch, diagnostiku a reakci rodiny na diagnózu. Druhá kapitola popisuje vybrané integrační nástroje, které mohou napomáhat sociální integraci dítěte s PAS. Zmiňuji se o jejich obtížích při začleňování, a poté přecházím k metodám a službám, s jejichž pomocí se dítě lépe vzdělává a poznává okolí. Třetí kapitola je navazující na předchozí. Rozebírám zde vzdělávací možnosti v ČR pro tyto děti. To, jakým způsobem takové služby vznikaly a jak je to nyní. Poslední kapitola se týká společnosti. Přesněji toho, jaké jsou mezi jedinci s PAS a zdravými jedinci rozdíly. Také jaké mýty v současnosti panují a jaká je proti nim osvěta. Na ukázku připojuji několik organizací a výzkumů zaměřujících se na tuto problematiku. Ve výzkumné části se snažím prozkoumat za pomoci kvalitativní výzkumné metody hloubkového rozhovoru, jaké jsou zkušenosti rodičů těchto dětí s jeho začleňováním. Cílem celé práce je nastínit určité možnosti v začleňování dítěte s PAS zaměřené na vzdělávání a užití podpůrných metod a služeb, tak aby se zajistilo co nejvhodnějšího...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorder|autism|integration|societyen_US
dc.subjectporuchy autistického spektra|autismus|integrace|společnostcs_CZ
dc.titleDítě s poruchou autistického spektra a jeho zařazení do společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222442
dc.title.translatedChild with autism spectrum disorder and his inclusion into societyen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csA KLÍČOVÁ SLOVA Abstrakt Tato práce se zaměřuje na povědomí o poruchách autistického spektra (PAS) v otázkách sociální integrace a především o zkušenostech rodičů dětí s PAS. Teoretická část začíná kapitolou o úvodu do problematiky, kde najdeme definici, jednotlivé typy poruch, diagnostiku a reakci rodiny na diagnózu. Druhá kapitola popisuje vybrané integrační nástroje, které mohou napomáhat sociální integraci dítěte s PAS. Zmiňuji se o jejich obtížích při začleňování, a poté přecházím k metodám a službám, s jejichž pomocí se dítě lépe vzdělává a poznává okolí. Třetí kapitola je navazující na předchozí. Rozebírám zde vzdělávací možnosti v ČR pro tyto děti. To, jakým způsobem takové služby vznikaly a jak je to nyní. Poslední kapitola se týká společnosti. Přesněji toho, jaké jsou mezi jedinci s PAS a zdravými jedinci rozdíly. Také jaké mýty v současnosti panují a jaká je proti nim osvěta. Na ukázku připojuji několik organizací a výzkumů zaměřujících se na tuto problematiku. Ve výzkumné části se snažím prozkoumat za pomoci kvalitativní výzkumné metody hloubkového rozhovoru, jaké jsou zkušenosti rodičů těchto dětí s jeho začleňováním. Cílem celé práce je nastínit určité možnosti v začleňování dítěte s PAS zaměřené na vzdělávání a užití podpůrných metod a služeb, tak aby se zajistilo co nejvhodnějšího...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the general knowledge about the autism spectrum disorders (ASDs) in the matter of social integration and most importantly about the experiences of the parents of the children with ASD. The theoretic part begins with the chapter introducing the problematics where one shall find the definition, specific types of the ASDs, the diagnostics and the reaction of the family to the diagnosis. The second chapter describes specific integration ways which could help with the social integration of an ASD child. I refer to certain obstacles that may come up during their integration. Afterward, I move onto the methods and services helpful in the matter of more effective education of the child and getting to know its own surroundings. The third chapter continues with the topic of the prior one. It is dealing with the education possibilities for these children in the Czech Republic, the way the helping services have been established and how are they functioning nowadays. The last chapter is talking about society itself. More specifically, what are the differences among the children with and without ASDs, what myths are connected to the ASD topic today and what types of education are currently available to fight such myths. To demonstrate, I shall present a few organizations and research on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV