Ředitelé jako pedagogičtí leadeři. Když zbude čas a energie
Principals as educational leaders
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121109Identifikátory
SIS: 214507
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pýchová, Silvie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
15. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vzdělávací politika, ředitel školy, educational leadership, pedagogické vedení školyKlíčová slova (anglicky)
education policy, principal, headteacher, educational leadership, pedagogical managementPráce přibližuje názory a postoje ředitelů českých obecních základních škol a přináší informace o jejich subjektivním vnímání potřeb podpory v provozních a pedagogických záležitostech školy. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření mezi 1 908 respondenty. Teoretická část práce nachází obsah pojmu pedagogické vedení školy na normativním podkladu přesvědčení, že ředitel je ve škole především řídícím učitelem. V souladu s teoretickým zakotvením, zjištěními plynoucími z dotazníkového šetření a po zohlednění praxe je závěr práce věnován modelaci možností, jak ředitele podpořit a odbřemenit. Modelované scénáře nabízejí inspiraci pro náplň činnosti uvažovaného středního článku podpory a vyzývají k řešením přesahujícím rámec vzdělávací politiky.
The Thesis focuses on opinions and attitudes of Czech primary and secondary school's headteachers and brings information about their perception of needs in fields of administrative and pedagogic matters. For this purpose, it was carried out a survey among 1 908 respondents. Theoretical part of Thesis finds content of the concept "pedagogical management" on the normative basis which assumes that headteacher is - firs of all - pedagogical leader. In accordance with the theoretical basis, the survey findings and practical knowledge there are headteacher support scenarios in the last part of the Thesis. The scenarios provide inspiration for the considered district support body competence and call for solutions outreach the educational policy framework.
