dc.contributor.advisor | Veselý, Arnošt | |
dc.creator | Černý, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T10:01:13Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T10:01:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121109 | |
dc.description.abstract | Práce přibližuje názory a postoje ředitelů českých obecních základních škol a přináší informace o jejich subjektivním vnímání potřeb podpory v provozních a pedagogických záležitostech školy. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření mezi 1 908 respondenty. Teoretická část práce nachází obsah pojmu pedagogické vedení školy na normativním podkladu přesvědčení, že ředitel je ve škole především řídícím učitelem. V souladu s teoretickým zakotvením, zjištěními plynoucími z dotazníkového šetření a po zohlednění praxe je závěr práce věnován modelaci možností, jak ředitele podpořit a odbřemenit. Modelované scénáře nabízejí inspiraci pro náplň činnosti uvažovaného středního článku podpory a vyzývají k řešením přesahujícím rámec vzdělávací politiky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Thesis focuses on opinions and attitudes of Czech primary and secondary school's headteachers and brings information about their perception of needs in fields of administrative and pedagogic matters. For this purpose, it was carried out a survey among 1 908 respondents. Theoretical part of Thesis finds content of the concept "pedagogical management" on the normative basis which assumes that headteacher is - firs of all - pedagogical leader. In accordance with the theoretical basis, the survey findings and practical knowledge there are headteacher support scenarios in the last part of the Thesis. The scenarios provide inspiration for the considered district support body competence and call for solutions outreach the educational policy framework. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací politika | cs_CZ |
dc.subject | ředitel školy | cs_CZ |
dc.subject | educational leadership | cs_CZ |
dc.subject | pedagogické vedení školy | cs_CZ |
dc.subject | education policy | en_US |
dc.subject | principal | en_US |
dc.subject | headteacher | en_US |
dc.subject | educational leadership | en_US |
dc.subject | pedagogical management | en_US |
dc.title | Ředitelé jako pedagogičtí leadeři. Když zbude čas a energie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-15 | |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 214507 | |
dc.title.translated | Principals as educational leaders | en_US |
dc.contributor.referee | Pýchová, Silvie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce přibližuje názory a postoje ředitelů českých obecních základních škol a přináší informace o jejich subjektivním vnímání potřeb podpory v provozních a pedagogických záležitostech školy. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření mezi 1 908 respondenty. Teoretická část práce nachází obsah pojmu pedagogické vedení školy na normativním podkladu přesvědčení, že ředitel je ve škole především řídícím učitelem. V souladu s teoretickým zakotvením, zjištěními plynoucími z dotazníkového šetření a po zohlednění praxe je závěr práce věnován modelaci možností, jak ředitele podpořit a odbřemenit. Modelované scénáře nabízejí inspiraci pro náplň činnosti uvažovaného středního článku podpory a vyzývají k řešením přesahujícím rámec vzdělávací politiky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Thesis focuses on opinions and attitudes of Czech primary and secondary school's headteachers and brings information about their perception of needs in fields of administrative and pedagogic matters. For this purpose, it was carried out a survey among 1 908 respondents. Theoretical part of Thesis finds content of the concept "pedagogical management" on the normative basis which assumes that headteacher is - firs of all - pedagogical leader. In accordance with the theoretical basis, the survey findings and practical knowledge there are headteacher support scenarios in the last part of the Thesis. The scenarios provide inspiration for the considered district support body competence and call for solutions outreach the educational policy framework. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |