Globální myšlení vysokoškolských studentů v Česku
Global thinking of university students in the Czechia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119832Identifikátory
SIS: 224282
Kolekce
- Kvalifikační práce [20052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanus, Martin
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
15. 7. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Global thinking, Global citizenship, Geography, Global educationDiplomová práce je zaměřena na globální myšlení vysokoškolských studentů. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň globálního myšlení vysokoškoláků a faktory, které tuto úroveň ovlivňují. Nalezením odpovědí na výzkumné otázky získáme odpověď na cíl práce. Výzkumné otázky jsou: Jaké úrovně globálního myšlení dosahují vysokoškolští studenti v jednotlivých segmentech globálního myšlení? Existují rozdíly myšlení vysokoškoláků v globálních souvislostech podle pohlaví a věku? Ovlivňuje osobní zkušenost návštěvy zahraniční země úroveň globálního myšlení a postoje vysokoškolského studenta? Má zájem o dění v zahraničí vliv na úroveň globálního myšlení studentů vysoké školy? Jak se liší úroveň globálního myšlení českých středoškolských žáku a vysokoškolských studentů? V návaznosti na hlavní cíl práce popisuje souvislost globálního myšlení s globalizací a vzděláváním. Základním zdrojem dat je dotazník globálního myšlení šířený mezi vysokoškolské studenty napříč studijními obory a vysokými školami. Výsledkem práce jsou faktory, které statisticky významně ovlivňují dosaženou úroveň globálního myšlení vysokoškolských studentů a srovnání výsledků práce se závěry výzkumu uskutečněného mezi žáky středních škol. Klíčová slova: Globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzdělávání
The diploma thesis is focused on the global thinking of university students. The aim of the diploma thesis is to find out the level of global thinking of university students and the factors that influence this level. By finding answers to research questions, we get the answer to the goal of the work. The research questions are: What levels of global thinking university students achieve in each segment of global thinking? Are there differences in the thinking of university students in a global context by gender and age? Does the personal experience of a visit to a foreign country affect the level of global thinking and attitudes of the university student? Does the interest in what is happening abroad influence the level of global thinking of university students? How differ the level of global thinking of Czech high school pupils and university students? Following the main goal of the work, is describes the connection between global thinking with globalization and education. The basic source of data is a global thinking questionnaire disseminated among university students across fields of study and universities. The result of the work are factors that statistically significantly affect the achieved level of global thinking of university students and the comparison of the results of the work with the...