Show simple item record

Global thinking of university students in the Czechia
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorHanzlík, Radek
dc.date.accessioned2020-08-05T09:50:51Z
dc.date.available2020-08-05T09:50:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119832
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the global thinking of university students. The aim of the diploma thesis is to find out the level of global thinking of university students and the factors that influence this level. By finding answers to research questions, we get the answer to the goal of the work. The research questions are: What levels of global thinking university students achieve in each segment of global thinking? Are there differences in the thinking of university students in a global context by gender and age? Does the personal experience of a visit to a foreign country affect the level of global thinking and attitudes of the university student? Does the interest in what is happening abroad influence the level of global thinking of university students? How differ the level of global thinking of Czech high school pupils and university students? Following the main goal of the work, is describes the connection between global thinking with globalization and education. The basic source of data is a global thinking questionnaire disseminated among university students across fields of study and universities. The result of the work are factors that statistically significantly affect the achieved level of global thinking of university students and the comparison of the results of the work with the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na globální myšlení vysokoškolských studentů. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň globálního myšlení vysokoškoláků a faktory, které tuto úroveň ovlivňují. Nalezením odpovědí na výzkumné otázky získáme odpověď na cíl práce. Výzkumné otázky jsou: Jaké úrovně globálního myšlení dosahují vysokoškolští studenti v jednotlivých segmentech globálního myšlení? Existují rozdíly myšlení vysokoškoláků v globálních souvislostech podle pohlaví a věku? Ovlivňuje osobní zkušenost návštěvy zahraniční země úroveň globálního myšlení a postoje vysokoškolského studenta? Má zájem o dění v zahraničí vliv na úroveň globálního myšlení studentů vysoké školy? Jak se liší úroveň globálního myšlení českých středoškolských žáku a vysokoškolských studentů? V návaznosti na hlavní cíl práce popisuje souvislost globálního myšlení s globalizací a vzděláváním. Základním zdrojem dat je dotazník globálního myšlení šířený mezi vysokoškolské studenty napříč studijními obory a vysokými školami. Výsledkem práce jsou faktory, které statisticky významně ovlivňují dosaženou úroveň globálního myšlení vysokoškolských studentů a srovnání výsledků práce se závěry výzkumu uskutečněného mezi žáky středních škol. Klíčová slova: Globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzdělávánícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectGlobal thinkingen_US
dc.subjectGlobal citizenshipen_US
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectGlobal educationen_US
dc.subjectglobální myšlenícs_CZ
dc.subjectglobální občanstvícs_CZ
dc.subjectgeografiecs_CZ
dc.subjectglobální vzdělávánícs_CZ
dc.titleGlobální myšlení vysokoškolských studentů v Českucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-15
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId224282
dc.title.translatedGlobal thinking of university students in the Czechiaen_US
dc.contributor.refereeHanus, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na globální myšlení vysokoškolských studentů. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň globálního myšlení vysokoškoláků a faktory, které tuto úroveň ovlivňují. Nalezením odpovědí na výzkumné otázky získáme odpověď na cíl práce. Výzkumné otázky jsou: Jaké úrovně globálního myšlení dosahují vysokoškolští studenti v jednotlivých segmentech globálního myšlení? Existují rozdíly myšlení vysokoškoláků v globálních souvislostech podle pohlaví a věku? Ovlivňuje osobní zkušenost návštěvy zahraniční země úroveň globálního myšlení a postoje vysokoškolského studenta? Má zájem o dění v zahraničí vliv na úroveň globálního myšlení studentů vysoké školy? Jak se liší úroveň globálního myšlení českých středoškolských žáku a vysokoškolských studentů? V návaznosti na hlavní cíl práce popisuje souvislost globálního myšlení s globalizací a vzděláváním. Základním zdrojem dat je dotazník globálního myšlení šířený mezi vysokoškolské studenty napříč studijními obory a vysokými školami. Výsledkem práce jsou faktory, které statisticky významně ovlivňují dosaženou úroveň globálního myšlení vysokoškolských studentů a srovnání výsledků práce se závěry výzkumu uskutečněného mezi žáky středních škol. Klíčová slova: Globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on the global thinking of university students. The aim of the diploma thesis is to find out the level of global thinking of university students and the factors that influence this level. By finding answers to research questions, we get the answer to the goal of the work. The research questions are: What levels of global thinking university students achieve in each segment of global thinking? Are there differences in the thinking of university students in a global context by gender and age? Does the personal experience of a visit to a foreign country affect the level of global thinking and attitudes of the university student? Does the interest in what is happening abroad influence the level of global thinking of university students? How differ the level of global thinking of Czech high school pupils and university students? Following the main goal of the work, is describes the connection between global thinking with globalization and education. The basic source of data is a global thinking questionnaire disseminated among university students across fields of study and universities. The result of the work are factors that statistically significantly affect the achieved level of global thinking of university students and the comparison of the results of the work with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV